نسخه چاپی

امكان قطع پخش زنده لیگ برتر فوتبال

مشاور عالی سازمان لیگ گفت: در صورت محقق نشدن حق پخش 160 میلیارد تومانی بازی‌های لیگ برتر ضبط و پخش این مسابقات ممكن است اجرایی نشود.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدرضا ساکت در نشست خبری خود در سازمان لیگ گفت: ابتدا یاد و خاطره شهدای و شهید احمد کاظمی را گرامی می‌داریم و همچنین روح جهان پهلوان را هم تکوین می‌کنیم. سازمان لیگ در تلاش است با تشکیل اتاق‌های فکر و انجام کار بر مبنای کارشناسی صحت عمل و استفاده از برآیند نظرات و تجربه را در دستور کارش قرار بدهد. با استفاده از این اتاق‌های فکر و شفافیت و قوام‌مندی سازمان لیگ افزوده خواهد شد. من هم جزء کوچکی از این مجموعه هستم. سازمان لیگ پیگیر حقوق مادی و معنوی باشگاه‌های فوتبال است و فوتبال به عنوان یک سند از ظرفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به شرایطی که پیش رو داریم و مشکلات اقتصادی ما بیشتر از همه پیگیر حقوق مادی و معنوی باشگاه‌ها هستیم. در فصلی که پیش رو داریم اقدامات عملی انجام شده است در مرحله اول موضوع بودجه 93 که در مجلس توسط دولت محترم مطرح شد و سازمان لیگ بر اساس مقررات و الزام قانونی که دارد مبنای عمل همه باشگاه‌ها و ارکان فوتبال است و طبق آئین‌نامه رابطه باشگاه‌ها با سازمان لیگ توافقاتی بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ مطرح است. مواردی مانند مقررات بین‌المللی و همچنین هر گونه توافقنامه تجاری بر عهده سازمان لیگ است و سازمان لیگ می‌تواند به عقد قراردادهای تجاری اقدام کند و بر اساس همان مواد آئین‌نامه درآمد حاصله را بین باشگاه‌ها تقسیم کند و سازمان لیگ متولی دفاع از حقوق مادی و معنوی باشگا‌ه‌هاست.

ساکت تصریح کرد: ‌اولین اقدام در مورد حق پخش تلویزیونی فصل 93 و 94 است که با توجه به محدودیت زمانی و تجربه‌های قبلی که داشتیم قبل از طرح و تصویب بودجه درخواست رسمی خود را برای حق پخش تلویزیونی به صدا و سیما ارسال کردیم. پیش از این ایراد گرفت می‌شد که سازمان لیگ و فدراسیون بعد از تصویب بودجه حق پخش رامطرح می‌کند. اما این بار درخواست رسمی خود را قبل از این کار صدا و سیما و همچنین ریاست محترم مجلس فرستادیم.

وی افزود: دکتر علی لاریجانی در تاریخ 4/10/92 درخواست و نامه سازمان لیگ را به ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع داد که ما در آن نامه 160 میلیارد تومان به عنوان حداقل مطالبات باشگاه‌ها و سازمان لیگ برای حق پخش تلویزیونی در فصل 93 و 94 درخواست کرده بودیم.

وی افزود: اگر این حق پخش تلویزیونی تامین نشود باشگاه‌ها با چالشی جدی مواجه می‌شوند و حتی ممکن است در برگزاری مسابقات لیگ برتر فصل آینده دچار مشکل شویم و در مسیری قرار بگیریم که ضبط و پخش مسابقات اجرایی نشود.

۱۳۹۲/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...