نسخه چاپی

انتشار عكس‌های مستهجن به بهانه ازدواج

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از شناسایی هكر صفحه شبكه اجتماعی یكی از شهروندان بیرجندی خبر داد.

به گزارش نما، سرهنگ حسيني در تشريح اين خبر گفت: فردي با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتا مراجعه و اعلام کرد قصد ورود به صفحه خود در شبکه اجتماعي را داشتم که موفق نشدم و متوجه تغيير رمز آن توسط فردي ناشناس شدم.

وي افزود: پس از اخذ اظهارات شاکي، پرونده مورد بررسي فني قرار گرفت که با بررسي‌هاي فني انجام گرفته مشخص شد فردي اقدام به تغيير رمز ورود شاکي کرده و پس از آن با تغيير نام پروفايل به نامي مستهجن، اقدام به درج تصاوير مبتذل و مستهجن در صفحه شاکي کرده و با اين اقدام سعي در بد نام کردن شاکي در شبکه اجتماعي مي‌کند.

حسيني اظهار داشت: با انجام يک سري اقدامات سايبري توسط کارشناسان پليس فتا از ورود مجدد هکر به صفحه جلوگيري شد و در ادامه تحقيقات با توجه به اين که هکر اقدام به تعويض ايميل در پروفايل شاکي کرده بود، آدرس و مشخصات هکر شناسايي و شاکي بمنظور شناسايي متهم به پليس فتا احضار شد.

رييس پليس فتاي استان خراسان جنوبي بيان داشت: شاکي پرونده اعلام داشت در يکي از چت‌روم‌ها با متهم آشنا شده است و متهم قصد ازدواج با وي را داشته و شاکي مبلغ دو ميليون ريال، را به متهم بابت خريد به او قرض داده است ولي به محض اين که فرد هکر وجوه را دريافت کرده ارتباطش را با وي قطع کرده و هنگامي که قصد انتقام گرفتن از او را داشتم متوجه شدم صفحه ام هک شده است.

وي تصريح کرد: با متهم تماس تلفني به عمل آمد و تمامي اطلاعات صفحه شبکه اجتماعي شاکي از وي اخذ و تمام موارد به حالت اوليه خود بازگشت ولي با توجه به خودداري متهم از عودت پول و عدم رضايت شاکي، پرونده براي صدور نبايت قضايي به دادسرا ارسال شد.

۱۳۹۲/۱۰/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...