نسخه چاپی

یك ایران و چند تهران؟

عکس خبري -يک ايران و چند تهران؟

اگر پایتخت باشد و یا نباشد، باید تعهدات دولت نسبت به تهران صورت بگیرد .

به گزارش نما؛ به نقل از آریا،پرويز سروري رئيس کميسيون نظارت شوراي اسلامي شهر تهران گفت :طرح انتقال پايتخت طرح پر هزينه است اين طرح به مطالعات سنگين نياز دارد و زواياي مختلف آن بايد مورد بررسي قرار بگيرد که بعد از آن دولت عملا بايد وارد عرصه اجرايي شود .
رئيس کميسيون نظارت شوراي شهر تهران با بيان اينکه ما اميدوار هستيم دولت اين موضوع را به عنوان يک فرصت تلقي کند اظهار داشت : قطعا در اين طرح نقاط ضعف و قوت وجود دارد يک عده موافقند و يک عده مخالفند اما با توجه به حجم فشاري که امروز آلودگي هوا بر مردم وارد کرده و ديگر از مرز هشدار به مرز تهديد و بحران مي رسد قطعا ما نمي توانيم به واسطه اينکه اين طرح پرهزينه است اجازه بدهيم که آلودگي جان هم وطنانمان را تهديد کند .
وي درادامه عنوان کرد:من معتقدم انتقال پايتخت مي تواند به نوعي آلودگي رااز تجميع تهديدها خارج کند و زمينه ها را براي کاهش سفر به تهران فراهم کند.
سروري گفت: من به عنوان عضو شورا معتقدم اين طرح پرهزينه لازم و اجراي آن در دراز مدت است .
اين عضو شوراي شهر ادامه داد:قرار نيست تهران از عنوان پايتختي بيافتد، قرار است مرکز سياسي اقتصادي از يکديگر جدا شود. تهران اگر پايتخت باشد و يا نباشد بايد تعهدات دولت نسبت به تهران صورت بگيرد .
وي تصريح کرد:اگر انتقال پايتخت هم صورت بگيرد ،تهران هم چنان بزرگترين و پرتراکم ترين شهرکشور است که قطعا بايد بزرگ ترين حجم همکاري دولت در تهران انجام شود.
وي افزود :تا اين طرح اجرايي شود سال ها طول مي کشد و اين ها نمي تواند بهانه اي براي عدم همکاري دولت در تهران شود.
سروري بيان کرد :اين دغدغه درست است، بايد تهران را به عنوان مرکز کشور ببينيم و طبيعي هم هست که تهران به عنوان مرکز سياسي باقي خواهد ماند که ما هم تقسيم پايتخت را انحام مي دهيم و هم حمايت هاي همه جانبه دولت را در تهران مي بينيم .
اين عضو شوراي شهر ضمن بيان اينکه نبايد به گونه اي عمل کنيم که چند تهران در کشور درست کنيم يعني مشکلات تهران را به جاهاي ديگر انتقال دهيم بيان کرد:بايد تهران و چند پايتختي که انتخاب مي شود در يک پازل تعريف شده و برنامه ريزي شده بتوانند با هم همکاري کنند تا هم آلودگي هوا از حالت تهديد خارج شود و هم مردم بتوانند راحت تر در امور مختلف ورود پيدا کنند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...