نسخه چاپی

حمایت مجلس ا زكشورهای آفریقایی

ابوترابی‌فرد مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای گسترش روابط با كشورهای آفریقایی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی حمایت می‌كند.

به گزارش نما؛ جمعی از نمایندگان پارلمانی سومالی عصر روزگذشته(یکشنبه، 22 دی‌ماه) با ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سابقه طولانی مراودات دوستانه میان ایران و کشورهای آفریقایی از جمله سومالی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و دوستانه با کشورهای آفریقایی از جمله سومالی اهمیت خاصی قائل است.
نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوستانه فیمابین در چارچوب منافع مشترک بهره برد.
ابوترابی فرد با اشاره به نقش با اهمیت همکاری‌های پارلمانی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه و شناخت طرفین برای گسترش روابط فیمابین یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی حمایت می کند.
لازم به ذکر است در این دیدار نمایندگان پارلمانی سومالی ضمن تاکید بر توسعه روابط با ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های پارلمانی، خواستار تقویت و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی با ایران شدند و از کمک‌ها و حمایت‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران از مردم سومالی در بخش‌های بهداشتی و عمرانی ایران قدردانی کردند.

۱۳۹۲/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...