نسخه چاپی

رواج یك ماده مخدر بسیار خطرناك‌ در ایران

یك روانپزشك گفت: ماده مخدر "گل" به دلیل صنعتی شدن و اضافه‌سازی محرك‌ها و گروه‌های مختلف بسیارخطرناك‌تر از ماری جوانا است.

به گزارش نمابه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: یک روانپزشک گفت: ماده مخدر "گل" به دلیل صنعتی شدن و اضافه‌سازی محرک‌ها و گروه‌های مختلف بسیارخطرناک‌تر از ماری جوانا است.

سفید چیان با بیان این مطلب افزود: مخدری به نام گل که همان ماری جوانا تغییر یافته است که از قسمت‌های مختلف گیاه شاه دانه ساخته می‌شود.

این روانپزشک اظهار داشت: این ماده به شکل صنعتی از محرک‌ها و گرده‌های متفاوت درست می‌شود که قدرت آن را چند برابر کرده و بسیار خطرناک‌تر از ماری جوانا یا حشیش است.

وی در ادامه تصریح کرد: این ماده را تحت عنوان گل در آورده ‌اند به معنی زیبا، همچنین نام‌‌گذاری این ماده احتمالا به این دلیل است که خانواده و جامعه به مصرف آن حساس نشوند و نام این ماده وحشت و بدبینی را به همراه نداشته باشد.

سفید چیان افزود: مصرف این ماده به صورت پودر و کشیدنی است و در سال جاری رواج بیشتری پیدا کرده است.

سفید چیان اظهار داشت: مصرف این ماده خطرناک به دلیل صنعتی شدن آن باعث عوارضی مانند به هم خوردن تعادل حرکتی- اختلال حافظه- جنون و رفتار‌های غیر عادی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر عوارض این ماده اختلال روانپزشکی که شامل اضطراب و افسردگی، پرخاشگری و مصرف دراز مدت آن باعث نازایی می‌شود.

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...