نسخه چاپی

مرگ به گرد پای «صفر» نرسید

«صفر» 23 ساله كه در سن 17 سالگی در یك درگیری مرتكب قتل عمد شده بود پس از اخذ رضایت خانواده مقتول از اعدام رهایی یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ساعت 11 امروز (سه‌شنبه) خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها در مقابل دادسرای جنایی تهران حضور یافتند تا شاهد آزادی صفر که در یک درگیری در نظرآباد کرج، مهدی 21 ساله را به قتل رسانده بود، باشند.
قرار است با اخذ رضایت خانواده مقتول و پرداخت 200 میلیون تومان وجه الرضایه از سوی جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) آزاد شود.

مرتضی کی‌منش عضو هیات امنای جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا در تشریح پرونده صفر گفت: این پرونده مربوط به 7 سال پیش است که در محله نظرآباد کرج - محله‌ای که به علت نبودن ساختارهای اجتماعی و فرهنگی، کودکان و نوجوانان در معرض آسیب هستند - اتفاق افتاد. وی در این درگیری با استفاده از چاقو جوان 21 ساله را به قتل رساند.

این عضو هیات امنای جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) با بیان این که صفر در سن زیر 18 سالگی مرتکب جرم شد، گفت: 7 سال در زندان بود و در حال حاضر 23 ساله است.

کی‌منش با بیان این که با کمک جمعیت امام علی (ع) تاکنون 12 نفر از نوجوانان زیر 18 سال که محکوم به اعدام شده بودند، آزاد شده‌اند گفت: مبلغ تعیینی از سوی خانواده مقتول برای رضایت 200 میلیون تومان بود که 70 میلیون تومان آن توسط خانواده‌اش و خیرین و مابقی آن از سوی جمعیت تامین شد.

وی افزود: برای آزادی صفر، 20 هزار نفر از جمعیت امام علی(ع) برای پرداخت کمک‌های مردمی خود حمایت کردند.

کی‌منش یادآور شد که صفر تاکنون دو بار پای چوبه دار رفته است.

وی ادامه داد: امروز مراحل اداری اخذ رضایت از خانواده مقتول انجام و شروطی که از سوی خانواده مقتول تعیین شده بود مطرح شد. یکی از این شروط این بود که خانواده مقتول در نظرآباد زندگی نکنند و باید به جای دیگری نقل مکان کنند.

کی‌منش خاطرنشان کرد: از آنجا که جنبه عمومی جرم باقی می‌ماند صفر در نهایت چند ماه دیگر آزاد خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح آیین طفلان مسلم را از سال 85 در جمعیت امام علی(ع) آغاز کردیم. در این طرح کودکانی را که مرتکب بزه شده‌اند و بزه ارتکابی آنها از محیط و فضای ناآرام نشات گرفته را شناسایی و به کمک مردم آزاد می‌کنیم.

وی بیان کرد: درصددیم با این اقدام از سوی جمعیت، قسمتی از جرم ارتکابی کودکان و نوجوانان را که از جامعه نشات گرفته حل کنیم. سعی ما این است که در زمینه‌های هنری و آموزشی از حضور این کودکان استفاده کنیم.

پدر صفر که مرد کهنسالی بود در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا فقط به این جمله اکتفا کرد که خدا را شکر که پسرم آزاد شد

۱۳۹۲/۱۰/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...