نسخه چاپی

روایت فائزه هاشمی از این روزهای خانواده آیت الله

به گزارش نما به نقل از آرمان: خانواده آیت‌ا...‌هاشمی این روزها اگر چه خود در آرامش و سکوت به سر می‌برد اما برخی ظاهرا این فضا را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند تا برای مطرح شدن نام خودشان هم که شده، موضوعاتی را درباره اعضای خانواده آیت‌ا...‌هاشمی مطرح و در رسانه‌ها منتشر کنند.

به هر حال آنها روزی به بخشی از اظهارات آیت‌ا... بدون توجه به قبل و بعد آن ایراد گرفته و درباره آن فضاسازی می‌کنند. روز دیگر دادگاه یکی از فرزندان این خانواده را مورد تحلیل قرار می‌دهند و خلاصه از هر اقدام صورت گرفته و حتی صورت نگرفته آنها برای مطرح کردن خود استفاده می‌کنند. روز سه‌شنبه هم خبری با این محتوا منتشر شد که نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس از تلاش‌های فائزه ‌هاشمی برای سازماندهی ترکیبی خاص در انتخابات کمیته ملی المپیک خبر داد!

سیدمهدی‌ هاشمی درخصوص اعمال نفوذها در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: شنیده‌هایی دارم مبنی بر اینکه فائزه ‌هاشمی ترکیبی را برای انتخابات کمیته ملی المپیک سازماندهی می‌کند. این شنیده‌ها نیز دور از ذهن نیست، چراکه وی به عرصه ورزش علاقه‌مند است و دوست دارد به نوعی در این عرصه ورود داشته باشد و طبیعی است که علاقه‌مند است تا برای انتخابات کمیته ملی المپیک رایزنی و سازماندهی داشته باشد.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره اینکه آیا فراکسیون ورزش قصد ندارد تا در انتخابات کمیته ملی المپیک نظارت داشته باشد؟ گفت: فراکسیون ورزش در بحث نظارتی مداخله‌ای نخواهد داشت، اما طبیعتا کمیته ورزشی کمیسیون فرهنگی و برخی نمایندگان مجلس این وظیفه را عهده‌دار خواهند بود. سیدمهدی هاشمی در شرایطی در گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری تسنیم به این موضوع اشاره کرد که پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر ملاقات نایب رئیس کمیته ملی المپیک با فائزه ‌هاشمی مخابره شده بود.

ضد‌ زن‌ها شرایط را اسفبارتر می‌کنند

فائزه ‌هاشمی اما در پاسخ به نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: اگر کسانی که ضد زن هستند و اهل تحول هم نیستند به حوزه المپیک بیایند، شرایط اسفبار‌تر از این خواهد شد.

وی درخصوص اظهارات نایب رئیس کمیسیون ورزش مجلس درخصوص انتخابات کمیته ملی المپیک که مدعی شده بود فائزه ‌هاشمی به دنبال یارگیری برای شرکت در این انتخابات است، اظهار کرد: حتی اگر یارگیری هم باشد چه اشکالی دارد؟ کسانی که در ورزش کشور سابقه‌ای دارند و در این حوزه کار کرده‌اند و فعالیت‌های مختلفی در این حوزه داشته‌اند باید در این مورد دغدغه داشته باشند که چه کسانی در مناصب مختلف ورزش قرار می‌گیرند.

فائزه هاشمی افزود: در این مورد نیز ما دغدغه داریم که چه کسانی به کمیته ملی المپیک راه می‌یابند. دغدغه وجود دارد که این افراد سوابق خوبی داشته باشند و ایده‌هایی که بتواند به شکل گیری یک جریان فعال و روند مثبت کمک کند و بتواند ورزش کشور را پویا کند و بخصوص در حوزه ورزش بانوان بتواند فعالیت‌های مثبتی داشته باشد. وی با بیان اینکه خیلی طبیعی است که چنین افرادی در این حوزه به یارگیری مشغول باشند، ادامه داد: با این همه من به آن معنا یارگیری نمی‌کنم. شاید در حوزه‌ای که ما بتوانیم لااقل یک نایب رئیس خانم داشته باشیم بله. فعالیت‌هایی در این زمینه هست.

فائزه ‌هاشمی در ادامه افزود: البته برای کاندیدا‌ها و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ایده و نظریه دارم. دلایلی دارم که این فرد باشد و آن فرد نباشد و این ایده‌ها و نظریات مبتنی بر سوابق و تجربه‌هاست. اگر در این مورد نیز کسی از من سوالی کرده نظراتم را گفته‌ام و باز هم خواهم گفت. این امر به معنی یارگیری نیست. معاون پیشین بانوان در سازمان تربیت بدنی ادامه داد: آدم‌هایی که در حوزه المپیک قرار می‌گیرند باید حقوق زنان را رعایت کنند. باید مدیریت زنان را به رسمیت بشناسند. باید اهل تحول باشند تا بتوانند این شرایط را تغییر دهند و جان تازه‌ای به مجموعه بدمند.‌هاشمی با بیان اینکه ما باید بتوانیم جایزه‌های بین‌المللی را کسب کنیم، گفت: باید تیم‌های خوب اعزام کنیم.

باید کاری کنیم که ورزش پیشرفت کند. اما این امر با آدم‌هایی که اهل تحول نیستند و همواره در دولت‌هایی بوده‌اند که سیاست‌هایشان این وضع را ایجاد کرده امکانپذیر نیست. این آدم‌ها به درد این کار نمی‌خورند. شاید با حضور اینان کار یکی دو درصد تغییر کند ولی این اندازه کافی نیست. فائزه ‌هاشمی در پایان تصریح کرد: کسانی که اهل تحول نیستند و ضد زن هستند نمی‌توانند در این زمینه مثمر ثمر باشند و شرایط فعلی را اسفبار‌تر خواهند کرد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...