نسخه چاپی

توافق 9 صفحه‌ای ایران و 5+1

یك منبع دیپلماتیك در وین گفت: ایران و گروه 5+1 فهرست 9 صفحه‌ای اقدامات فنی به منظور رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران را به توافق رسانده و آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران یک منبع دیپلماتیک در وین گفت: ایران و گروه «شش»، فهرست 9 صفحه‌ای اقدامات فنی به منظور رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران را به توافق رسانده و آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادند.

بر اساس این خبر، در سند ایران و 5+1 درباره تامین فنی اجرای اولین گام‌های متقابل طرفین که در طرح کار مشترک ژنو به تاریخ 24 نوامبر قید شده است به تفصیل توضیح داده می‌شود. در این سند شرح کاملی درباره تاسیسات هسته‌ای و نظارت بر آنها آمده است.

به گفته این منبع دیپلماتیک، این سند به ترو واریورانته، معاون دبیرکل آژانس تقدیم شد. آژانس تا بیستم ماه ژانویه طرح بازرسی‌ها را معرفی خواهد کرد.
در این میان، به گفته این منبع دیپلماتیک، یوکیا آمانو دبیرکل آژانس، قصد دارد، روز 24 ماه ژانویه (4 بهمن) نشست غیرنوبتی شورای حکام آژانس را برگزار کند.

قرار است در این اجلاس، طرح کار مربوط به رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران مطابق با توافق‌های حاصله بین ایران و گروه 5+1 به تصویب برسد.
یادآور می‌شود آخرین توافق مذاکره‌کنندگان ایرانی با نماینده 5+1 (هلگا اشمید) که در واقع به نحوه رفع اختلاف بر سر اجرای توافق ژنو مربوط می‌شد، هنوز منتشر نشده است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...