نسخه چاپی

هیات بلندپایه اسرائیلی وارد امارات شد

سیلوان شالوم وزیر انرژی و ساختار زیربنایی رژیم اسرائیل در صدر هیاتی برای شركت در كنفرانسی تخصصی درباره انرژی‌های نو وارد امارات شد.

به گزارش نما به نقل ازروزنامه القدس العربی، پایگاه خبری صهیونیستی مفزاک حداش روز جمعه نوشت: این اولین سفر یک هیئت رسمی و علنی کابینه کنونی اسرائیل به امارات است.

این پایگاه افزود: این هیئت به ریاست شالوم و متشکل از مشاوران بلندپایه وزارت خارجه و تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی در زمینه انرژی است.

یک هیئت از رژیم اسرائیل نیز در اولین نشست آژانس بین المللی انرژی در اواخر سال 2009 میلادی شرکت کرده بود. مقر این آژانس درابوظبی واقع است.

وزارت خارجه اسرائیل در آن زمان در بیانیه ای فاش کرد: اسرائیل با سیمونا هلفرین مدیر حقوق بشر و سازمانهای بین المللی و ابراهام ارفیف مسئول در وزارت ساختار زیربنایی خود در این نشست شرکت کرد.

بیانیه وزارت خارجه رژیم اسرائیل از برافراشته شدن پرچم این رژیم برای اولین بار در امارات ابراز افتخار کرد و افزود: استقبال از دو نماینده اسرائیل نظیر سایر اعضای آژانس بین المللی انرژی صورت گرفت؛ باوجود اینکه روابط دیپلماتیک بین امارات و اسرائیل وجود ندارد.

پایگاه خبری صهیونیستی مفزاک حداش افزود: باوجود سکوت دولت امارات درباره تماس‌هایش با اسرائیلی‌ها، اما این تماس‌ها به مرحله امضای توافقنامه با شرکت‌های امنیتی اسرائیلی رسیده است.

برپایه این گزارش، دو خلبان نیروی هوایی امارات به همراه دو خلبان رژیم اسرائیل در تمرین‌های نظامی در چارچوب مانور پرچم سرخ در اواخر سپتامبر گذشته در آمریکا شرکت کردند.

دولت ابوظبی در این باره سکوت اختیار کرد اما مطبوعات رژیم اسرائیل و آمریکا این خبر را فاش کردند.

مشاور شالوم گفت: این کنفرانس که به دعوت آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در ابوظبی بود، شرکت خواهد کرد. شالوم که وابسته به حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو است، در چندین پست وزارتی ائتلاف حاکم مشغول به فعالیت بوده است.

این سفر شاید اشاره ای به بهبود روابط رژیم اسرائیل از یک سو و کشورهای عرب خلیج فارس از سوی دیگر باشد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص ماه مه گذشته نوشت: اسرائیل هزینه لازم برای گشودن دفتر نمایندگی در یکی از کشورهای عرب خلیج فارس را تخصیص داده است. این روزنامه در آن زمان به نام این کشور عرب اشاره‌ای نکرده بود.

این اولین سفررسمی یک مسئول بلندپایه رژیم اسرائیل پس از گذشت چهار سال از ترور "محمود المبحوح" فرمانده نظامی برجسته جنبش حماس در دبی خواهد بود. سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل در آن زمان متهم به ترور محمود المبحوح شد.

به نوشته پایگاه الوطن، امارات با رژیم اسرائیل روابط پنهانی دارد و گزارشهای زیادی از سفر مسئولان اسرائیلی به امارات وجود دارد.

این پایگاه افزود: مطبوعات رژیم اسرائیل نیز چند ماه پیش از سفر رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل به ابوظبی دو روز پس از اقدام ارتش مصر در عزل محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور از قدرت خبر داده بودند.

به نوشته پایگاه الوطن، میهمانان اسرائیلی در کنفرانس‌های برگزار شده در دوبی شرکت می‌کنند و اخیرا نیز یکی از فیلم‌های ساخت رژیم اسرائیل در یکی از جشنواره های سینمایی دبی مورد تجلیل قرار گرفت؛ با وجود اینکه این فیلم ادعا می‌کند؛ فلسطینیان هیچ گونه حقوقی در سرزمین خود ندارند.

شیمون پرز رئیس رژیم اسرائیل نیز پیشتر از طریق ویدئو کنفرانس برای مسئولان کشورهای عربی در ابوظبی سخنرانی کرد.

پایگاه فلسطین الان نیز نوشت که امارات چند روز پیش مرگ آریل شارون نخست وزیر رژیم اسرائیل ملقب به جنایتکار صبرا و شتیلا را به این رژیم تسلیت گفته است.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...