نسخه چاپی

صدور شناسنامه فرهنگی دانشگاه ها

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: هر حوزه‌ای كه خود را به نظام وصل كرده است و طبق شاخص‌های آن حركت كرده است به موفقیت رسیده است از جمله حوزه تدافعی و علمی. حال حوزه اقتصادی نیز باید طبق شاخص‌های نظام به انجام تكلیف بپردازد.

به گزارش نما؛ مراسم اختتامیه دوره پیوست‌نگاری فرهنگی به همت سازمان بسیج اساتید کشور و با همکاری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی عصر جمعه در دبیرخانه این شورا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم اساتید این حوزه به ارائه مقالات فرهنگی و به تدوین راهبردها و راهکارهای مباحث فرهنگی پرداختند.
"سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم با اشاره به لزوم برگزاری چنین دوره‌هایی با حضور اساتید بیشتر گفت: فعالیت‌های فرهنگی یکی از کارهایی است که روی زمین مانده است و وظیفه بسیج اساتید نیز برداشتن چنین کارهایی است تا بتواند این مباحث را به سرمنزل مقصود برساند، البته بسیج اساتید در حوزه جنگ نرم در ابتدا با شبکه محدودی از اساتید کار را شروع کرد اما امروزه این حوزه به شبکه گسترده‌ای در بین اساتید تبدیل شده است.
وی در ادامه افزود: ما باید شناسنامه فرهنگی دانشگاه‌ها را با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور صادر کنیم.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه بحث پیوست فرهنگی نباید به پروژه‌های اقتصادی محدود شود، گفت: ما باید مباحث مختلف و حتی بحث صدور انقلاب را در اولویت کاری خود قرار دهیم، چراکه چنین مباحثی پیوست فرهنگی خاص خود را دارد.
صلاحی تصریح کرد: برای مثال اگر در انتخابات پیوست فرهنگی داشته باشیم هر کسی که انتخاب می‌کند می‌داند برای چی انتخاب کرده است و هر کسی هم که انتخاب می‌شود می‌داند برای چه انتخاب شده است. اگر ما چنین کاری که نیاز به پیوست فرهنگی دارد را انجام دهیم به مجلس و دولت در تراز نظام نزدیک می‌شویم.
وی با اشاره به فعالیت دولت‌ها در چهار سال اول ریاست‌جمهوری‌شان، بیان داشت: کدام دولت بعد از جنگ را می‌توان پیدا کرد که از ابتدای کار برای چهار سال آینده خود اقدام نکند در حالی که در آموزه‌های دینی ما چنین کاری پسندیده نیست. اگر به کسی مسئولیت روی آورد پذیرش آن اشکال ندارد اما هیچ‌کسی نباید برای گرفتن مسئولیت پا جلو بگذارد بلکه مسئولیت خود باید به فرد روی بیاورد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با انتقاد از بعضی نمایندگان مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید طبق وظیفه خود که تصویب قانون و نظارت آن است را به خوبی انجام دهند در حالی که بعضی از نمایندگان بعضی امور را اجرا نمی‌کنند چراکه می‌ترسند رای‌شان بریزد.
صلاحی با تاکید بر اینکه آگاهی‌سازی وظیفه بسیج اساتید است، افزود: بنده امیدوارم با چنین اقداماتی به سمت ساخت بهتر کشور حرکت کنیم چراکه دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما نظام پابرجا است.
وی در ادامه با اشاره به مباحث منطقه‌ای کشور گفت: راه‌حلی که غرب با آن به دنبال محو جمهوری اسلامی بود حال به مشکلی برای خود آنان تبدیل شده است. در قضیه سوریه ما شاهدیم که آنان به دنبال برکناری اسد بودند اما حال متوجه شدند که اسد باید بر سر کار بماند تا تروریست‌های افراطی قدرت را در دست نگیرد.
رئیس سازمان بسیج اساتید با تاکید بر اینکه موفقیت هر دولت به اندازه حرکت آن طبق شاخص‌های نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: هر حوزه‌ای که خود را به نظام وصل کرده است و طبق شاخص‌های آن حرکت کرده است به موفقیت رسیده است از جمله حوزه تدافعی و علمی. حال حوزه اقتصادی نیز باید طبق شاخص‌های نظام به انجام تکلیف بپردازد.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...