نسخه چاپی

به زودی سفیر ایران به سنگال اعزام خواهد شد

وزیر امور خارجه كشورمان گفت: در آینده نزدیك شاهد اعزام سفیر از جمهوری اسلامی ایران به داكار و از سنگال به تهران خواهیم بود.

به گزارش نما؛ مجمدجواد ظریف صبح امروز در دیدار با با مانکوراندای وزیر امور خارجه سنگال در وزارت خارجه «با بیان این‌که سنگال با توجه به ثبات و عضویت در سازمان همکاری‌های اسلامی و جنبش غیرمتعهدها اهمیت بسیاری برای ایران و جامعه بین‌الملل دارد» خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم روابط جمهوری اسلامی ایران و سنگال پس از یک غفلت کوتاه دوباره از سر گرفته شده است.
وی افزود: سفر وزیر امور خارجه سنگال به تهران زمینه‌ها را برای گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی فراهم کرده است.
وی با اشاره به حوزه‌ها و مواضع مشترک ایران و سنگال خاطرنشان کرد:‌ سنگال از حامیان دیرینه مردم فلسطین در عرصه‌های بین‌المللی بوده و همین طور نقش مهمی در سازمان همکاری‌های اسلامی ایفا می‌کند.
وزیر امور خارجه ادامه داد: امکانات گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و همکاری‌های شرکت‌های ایرانی ازقبیل خودروسازی و سایر صنایع در سنگال فراهم شده است.
وی با اظهار امیدواری از گسترش روابط دو کشور، گفت‌وگو با همتای سنگالی خود را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به زودی شاهد اعزام سفیر از جمهوری اسلامی ایران به داکار و از سنگال به تهران خواهیم بود. همچنین این سفر می‌تواند زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و روابط را میان دو کشور فراهم کند.
ظریف افزود: به زودی اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در داکار برگزار خواهد شد؛ این اجلاس زمینه‌ها را برای گسترش هرچه بیشتر روابط ایران در سنگال فراهم خواهد کرد.
صبح امروز محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان قبل از دیدار با همتای سنگالی خود با ربانی رییس شورای صلح افغانستان و جانشین رییس جمعیت اسلامی افغانستان نیز دیدار داشت.

۱۳۹۲/۱۰/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...