نسخه چاپی

مدیرعامل شركت بورس:

افت شاخص بورس نگران كننده نیست

مدیرعامل شركت بورس با اشاره به افت شاخص بورس طی روزهای اخیر گفت: سرمایه گذاران زمانی باید از افت قیمت و شاخص ها نگران باشند كه معامله ای در بازار انجام نشود، اما این روزها شاهد نقدشوندگی بالای سهام در بازار هستیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم؛ مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به این که عرضه تیپیکو، 1750 میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه کرد گفت: امروز 10 درصد از سهام شرکت 290 میلیارد تومانی دارویی تامین در نماد تیپیکو در بورس اوراق بهادار تهران عرضه و هر سهم این شرکت 600 تومان قیمت خورد.
حسن قالیباف با اشاره به اینکه یکی از بحث های تامین مالی، عرضه اولیه است، خاطرنشان کرد: بنابراین شرکت ها می توانند بابت تامین مالی، بخشی از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کنند، البته شرکت ها برای حضور در بازار دوم باید 10 درصد، در بازار فرعی 15 درصد و در بازار اصلی 20 درصد سهام خود را وارد بازار سهام کنند.
وی افزود: عرضه های اولیه همیشه برای سرمایه گذاران جذاب بوده و امروز نیز 10 درصد سهام تیپیکو به سرعت در بورس خریداری شد، زیرا عرضه های اولیه بازده بالاتری نسبت به سایر فرصت های سرمایه گذاری به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به اینکه امسال قرار بود تعداد 10 شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه شوند، تصریح کرد: تا کنون سه شرکت از طریق عرضه اولیه و دو شرکت از طریق انتقال از فرابورس وارد بورس شده اند.
وی ادامه داد: شرکت هایی مانند نفت سپاهان، هلدینگ صدر تامین و هلدینگ سیمان توسعه ملی نیز در حال انجام اقدامات لازم به منظور ورود به بورس هستند.
مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه عرضه های اولیه نقدینگی را جذب می کند، گفت: به علاوه ارزش و حجم معاملات را نیز افزایش داده و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود، چراکه به گردش و اندازه بازار کمک می کند.

* لغو تحریم ها اثر مثبتی بر بازار دارد
قالیباف اصل با اشاره به اینکه تحریم ها هزینه هایی را بر صنایع تحمیل کرده بود، گفت: لغو برخی از تحریم ها این هزینه ها را کاهش داده و در کنار آن، گشایش های بین المللی در امور بانکی می تواند تاثیر مثبتی را فعالیت شرکت ها داشته باشد.
وی در پاسخ به دلایل کاهش شاخص ها ابراز داشت: شاخص کل امسال فعالیت خود را از 38 هزار واحد آغاز کرد و هم اکنون به حدود 83 هزار واحد رسیده که نشان از رشدی 120 درصدی دارد.
مدیرعامل شرکت بورس با تاکید بر اینکه بازار سهام در کوتاه مدت شاهد کاهش و افزایش قیمت ها است، افزود: اما در بلندمدت بازار سهام از رشد خوبی برخوردار بوده است و سرمایه گذاران نباید نگران این نوسان ها باشند.
وی با اشاره به حجم بالای معاملات خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران زمانی باید از افت قیمت و شاخص ها نگران باشند که معامله ای در بازار انجام نشود، اما این روزها شاهد نقدشوندگی بالای سهام در بازار هستیم. به طوری که امروز نزدیک به 350 میلیارد تومان معامله شده است و این امر نشان از اعتماد سرمایه گذاران و نقدشوندگی بالای بازار دارد.

۱۳۹۲/۱۰/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...