نسخه چاپی

احمدی‌نژاد ابلاغ نكرد، جنتی اقدام كرد

علی جنتی تركیب جدید هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال را در ۸ حوزه دین،‌ تاریخ،‌ داستان‌، شعر‌، مقاومت،‌ روان‌شناسی و تربیتی‌، علوم سیاسی، اجتماعی و اقتصاد نشر را برای تأیید به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی كرد.

به گزارش نما؛ در اصلاحیه ضوابط نشر مصوب سال 89 دو هیئت نظارت بر نشر بزرگسال و نشر کودک و نوجوان دیده شده که اعضای آن باید به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسند.در دولت محمود احمدی‌نژاد با وجود معرفی اعضای هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال به شورا و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهوری هیچ‌گاه نسبت به ابلاغ احکام این اعضا اقدام نکرد. با روی کار آمدن دولت جدید،‌ معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به پرسش تسنیم،‌ از ترکیب جدید این هیأت و معرفی اعضای پیشنهادی وزارت ارشاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی طی روزهای آتی خبر داد.اعضای این شورا هم‌اینک توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است تا در صورت تأیید شورا،‌ احکام این اعضا توسط حسن روحانی رئیس جمهور ابلاغ و هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال سرانجام 3 سال پس از تصویب، کار خود را آغاز کند.
اعضای پیشنهادی وزارت ارشاد برای هیأت نظارت بر ضوابط نشر بزرگسال عبارتند از:‌


در حوزه دین:‌ احمد واعظی‌،‌ محمد‌علی مهدوی‌راد‌، محمد تقی سبحانی‌، رضا مختاری.
در حوزه تاریخ:‌ صادق آئینه‌وند‌، رسول جعفریان.
در حوزه داستان: سیدمهدی شجاعی.
در حوزه مقاومت:‌ محسن مومنی‌شریف.
در حوزه شعر:‌ علی معلم‌دامغانی.
در حوزه روان‌شناسی و علوم تربیتی: علیرضا اعرافی‌، محمود گلزاری.
در حوزه علوم سیاسی و اجتماعی: عماد افروغ‌،‌ علیرضا صدرا.
در حوزه اقتصاد نشر: مهدی فیروزان.


در صورت تأیید این افراد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی‌ و آغاز فعالیت این هیأت،‌ امید می‌رود،‌ بسیاری از مشکلات ممیزی و اعمال سلیقه‌ها در ممیزی نشر برطرف شود.

۱۳۹۲/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...