نسخه چاپی

استفاده امارات از پهپاد برای ارائه خدمات دولتی

امارات متحده عربی اعلام كرد در راستای ارتقای خدمات دولتی قصد دارد با استفاده از پهپادهای غیر نظامی اسناد رسمی و بسته های دولتی را به شهروندان برساند.

به گزارش نما؛ به نقل از رویترز؛ تصمیم دولت امارات برای استفاده از پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین در ارسال اسناد و بسته های رسمی برای شهروندان در حالی است که مقام های اماراتی به شدت عاشق استفاده از فناوری های پیشرفته و مطرح کردن خود در سطح جهان هستند و استفاده از پهپادها هر دو هدف مقام های اماراتی را تامین خواهد کرد.
بر اساس این گزارش محمد القرقاوی وزیر امور کابینه امارات در این باره تاکید کرد، امارات متحده عربی سعی خواهد کرد تا خدمات دولتی را با استفاده از پهپادهای غیر نظامی انجام دهد. این نخستین بار در جهان خواهد بود که چنین کاری در جهان انجام خواهد شد. این هواپیماها به مدت 6 ماه به صورت آزمایشی در شهر دوبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این هواپیماهای بدون سرنشین که با باتری کار می کند نیم متر طول داشته و قادر به حمل بسته های کوچک می باشد. این هواپیماها به رنگ سفید بوده و پرچم امارات بر روی آن طراحی شده است.
یک مهندس اماراتی در این باره تاکید کرد، سیستم های امنیتی پیشرفته ای برای حفاظت از این هواپیماها و بسته های ارسالی آن در نظر گرفته شده است. پیشنهاد استفاده از پهپادهای غیر نظامی برای ارائه این گونه خدمات پیش از این نیز در مناطق مختلف جهان مطرح شده ولی با مشکلات اجرایی روبرو شده است. در ماه دسامبر شرکت آمازون اعلام کرد این شرکت قصد دارد کالاهای مورد نیاز مشتریان خود را با استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین ارسال کند ولی مشکلات فنی و امنیتی مانع از این خواهد بود که این پروژه تا ده سال آینده در آمریکا به واقعیت نزدیک شود.این مشکلات علاوه بر دمای بالای هوا در امارات نیز وجود دارد. افزایش دما به بیش از 40 درجه در فصل تابستان و وزش توفان شن نیز از دیگر مشکلات اجرای این طرح در امارات است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...