نسخه چاپی

راهپیمایی 22 بهمن از نگاه مطبوعات تركیه

برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اظهارات حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مطبوعات تركیه بازتاب‌های فراوانی داشت داشت .

به گزارش نما؛ برگزاری راهپیمایی 22 بهمن در ایران و اظهارات حسن روحانی ،رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مطبوعات ترکیه بازتاب داشت.
روزنامه "ینی شفق" در گزارشی در شماره امروز خود نوشت : در سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران جشن‌های گسترده‌ای در سراسر این کشور برگزار شد.
ینی شفق نوشت : جمعیتی که در میدان آزادی تهران تجمع شده بودند ، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنانی در این مراسم تاکید کرد ، مردم ایران از تحریم‌ها و هیچ تهدید دیگری هراس ندارند.
وی تهدیدها علیه کشورش را بی اهمیت و کودکانه توصیف کرد و گفت : «کسانی که می گویند همه گزینه ها روی میز است ، به عینک جدیدی نیاز دارند. آنان با هیچ گزینه ای نمی توانند مردم ما را تهدید کنند. مردم ایران زبان تهدید را مغایر با اصول حقوقی و اخلاقی می دانند».
روحانی هشدار داد ؛ اگر دشمنان قصد حمله به ایران را داشته باشند ، مردم ایران با تمام توان با آنان مقابله و مهاجمان را پشیمان خواهد کرد.
روزنامه ملیت نیز در گزارشی نوشت : سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دیروز در شرایطی به صورت با شکوه جشن گرفته شد که این کشور تلاش خود را برای توافق با قدرت‌های غربی افزایش داده است.
بنوشته ملیت ؛ صدها هزار نفر که در میدان آزادی تهران تجمع کرده بودند ، به رغم توافق های اخیر درباره برنامه هسته ای ایران شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند. در این میدان پلاکارت هایی دیده میشد که بر روی آنها نوشته شده بود برای جنگ بزرگ آماده ایم.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در این مراسم مذاکرات ایران و گروه 1+5 را پیام صلح و حسن نیت ملت ایران توصیف کرد.
وی همچنین تاکید کرد ، این مذاکرات آزمونی تاریخی برای اروپا و آمریکا است.
روحانی گفت : کسانی که ادعا می کنند گزینه هایی مانند تهدید نظامی بر روی میزشان است ، دچار اشتباهند و نیاز به عینک جدید دارند.
روزنامه ملی گازته هم نوشت : سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به صورت گسترده جشن گرفته شد.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنانی در تهران گفت : تهدیدها علیه ایران را بی اهمیت و کودکانه می دانیم و از تحریم ها هراسی نداریم.
بنوشته ملی گازته ؛ در تهران صدها هزار نفر با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به طرف میدان آزادی راهپیمایی کردند.
حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنانی در میدان آزادی تاکید کرد ، انقلاب اسلامی متعلق به یک حزب و یا یک جناح نیست و متعلق به همه مردم ایران است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...