نسخه چاپی

مجلس به دنبال تشكیل وزارت ازدواج و طلاق

به گفته وی حتی كسانی كه ممكن است با این طرح مخالف باشند هم بر لزوم تقویت كار در حوزه جوانان تاكید دارند و این امر به معنای انجام نشدن كار تخصصی و مثمر ثمر در حوزه جوانان است.

به گزارش نما؛ به نقل از ایسنا، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین پیش‌نویس طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه ادغام وزارت ورزش و جوانان به بی توجهی به حوزه جوانان منجر شد تشکیل وزارت‌خانه مذکور کمک شایانی به رفع معضلات جامعه جوان خواهد کرد.
ابراهیم نکو با انتقاد از منفعل بودن وزارت ورزش و جوانان در رفع مشکلات حوزه جوان کشور گفت: طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق با هدف کمک به جوانان و تسهیل ازدواج آنان به امضای حدود 15 نماینده مجلس رسیده است و پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به بودجه 93 این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس خواهد شد.
وی با بیان این نکته که این طرح در ادامه راه از نظرات دیگر نمایندگان جهت کارشناسی‌تر شدن بهره خواهد جست، افزود: باید بپذیریم که ورزش مقوله‌ای بسیار گسترده است و وزارت ورزش و جوانان امکان کار تخصصی در حوزه جوانان را نیافته است.
به گفته وی حتی کسانی که ممکن است با این طرح مخالف باشند هم بر لزوم تقویت کار در حوزه جوانان تاکید دارند و این امر به معنای انجام نشدن کار تخصصی و مثمر ثمر در حوزه جوانان است.
نکو، ازدواج، اشتغال و مسکن را از جمله مسائل مبتلابه جوانان دانست و با بیان اینکه پرداختن به این امور و فراهم کردن تسهیلات لازم موجب رغبت جوانان به ازدواج و در نتیجه افزایش جمعیت خواهد شد، گفت: شاید در کشوری که به سمت پیری می‌رود، نتوان افرادی را که تشکیل خانواده داده‌اند، به افزایش جمعیت ترغیب کرد اما با فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان می‌توان به افزایش جمعیت نیز کمک کرد.
نماینده مردم رباط‌کریم با تاکید بر اینکه ایجاد وزارت ازدواج و طلاق می تواند جایگزین مناسبی برای وزارت جوانان باشد، تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل این وزارت‌خانه از سوی برخی نمایندگان در جهت بهبود شرایط کشور و به ویژه قشر جوان جامعه بوده است.
نکو افزود: ارائه تسهیلات، وام‌های بلاعوض یا با کارمزد پایین، خانه‌دار کردن زوج‌های جوان قبل از تشکیل خانواده از جمله اقداماتی است که این وزارتخانه می‌تواند انجام دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا خلأ موجود صرفا نبود یک وزارتخانه تخصصی در این زمینه است، گفت: تجربه نشان داده که هر گاه در موضوعی وزارت‌خانه تخصصی داشته‌ایم تا حدود زیادی موفق عمل کرده‌ایم.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه پس از موافقت هیات رئیسه مجلس با طرح مذکور این طرح برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد، افزود: با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق بسیاری از مشکلات جوانان از جمله شرایط سخت ازدواج و دریافت وام تسهیل خواهد شد.
نکو با تاکید بر اینکه مغفول ماندن بخش جوانان در وزارت ورزش و جوانان دلیل عمده ارایه پیشنهاد نمایندگان برای تشکیل وزارت‌خانه مذکور بوده است گفت: با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق اقدامات ویژه‌ای برای اشتغال و ازدواج آسان جوانان انجام گیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق علاوه بر تسهیل در ازدواج جوانان راهکارهای کاهش تمایل جوانان به طلاق و جدایی نیز بررسی خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...