نسخه چاپی

برنامه گالری‌ های تهران در روزهای زمستان

گالری‌ها و مراكز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار هنری تجسمی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای آخر هفته هنردوستان تدارك دیده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار هنری تجسمی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای آخر هفته هنردوستان تدارک دیده‌اند.

گالری آتبین از جمعه این هفته میزبان نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های روژین دبیری با عنوان «رویای بیداری» است. در این نمایشگاه 11 تابلو با تکنیک اکریلیک روی بوم به نمایش گذاشته خواهد شد. کارها حال و هوایی سورئال داشته و در آن‌ها فضای شهری و شخصی‌ در سیالی رویاگونه به هم آمیخته است.

نمایشگاه «رویای بیداری» از 25 تا 30 بهمن ماه در گالری آتبین واقع در ضلع جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه خاکزاد، شماره 42 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موسسه فرهنگی هنری صبا

موسسه فرهنگی هنری صبا از 14 بهمن تا 4 اسفند ماه میزبان نمایشگاه آثار بخش رقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر است. در این نمایشگاه‌ها ۹۰۱ اثر از ۸۰۰ هنرمند در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری، مجسمه‌سازی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین نمایشگاه آثار نقاشی جعفر پتگر با عنوان «رنگ و درنگ» تا پایان سال تمدید شد. این نمایشگاه که از 17 دی ماه در نگارخانه خیال شرقی موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شده بود، به علت استقبال مخاطبان و عموم مردم تا پایان سال به کار خود ادامه می‌دهد. این نمایشگاه با ارائه آثاری از دوره‌های مختلف فعالیت هنرمند از دهه 20 تا پایان حیات خود که بسیاری از این آثار برای نخستین بار از گنجینه‌های شخصی فراهم شده و نیز عکس‌ها، اسناد، دست‌نوشته‌ها و طرح‌های این هنرمند پیشکسوت و زنده‌نام منظری دیگر به تاریخ نقاشی معاصر ایران گشوده است.

این نمایشگاه از چهارشنبه نهم بهمن ماه تا پایان سال جاری در نگارخانه‌های «لرزاده» و «فرشچیان» موسسه صبا میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

همچنین نمایشگاه پوستر و طراحی جلد کتاب نجمه فامیل دشتی و نرگس زیانی در موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش یافته است. طراحی جلدهای زیانی تلفیقی بین هنر مدرن و نگارگری‌های سنتی رضا عباسی است. همچنین 35 پوستر از کارهای فامیل دشتی برای رویدادهای مختلف فرهنگی در این نمایشگاه حضور دارد.

نمایشگاه پوستر و طراحی جلد کتاب نجمه فامیل دشتی و نرگس زیانی از 20 تا 28 بهمن ماه از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه خیال شرقی موسسه فرهنگی هنری صبا ادامه دارد.

موسسه صبا در خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره 125 واقع است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه آثار بخش غیر رقابتی ششمین جشنواره تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری، مجسمه سازی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر و تصویرسازی با آثار ۷۷ هنرمند در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته است.

این نمایشگاه تا پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

گالری شیلا

مریم صلاحی در تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های خود با عنوان «زنان سترون»، سرخوردگی و مشکلات زنان جامعه را به تصویر کشیده است. این نمایشگاه شامل 10 تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا و رنگ روغن است.

نمایشگاه «زنان سترون» از 24 تا 30 بهمن ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری شیلا واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوی گیلان، شماره 2، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه گروهی عکس «رد پا» با حضور شش عکاس ایرانی و ساموئل آراندا، عکاس اسپانیایی برنده جایزه عکس برتر”World Press Photo” در سال 2012، با موضوع جنگ و تبعات آن بر زندگی، در گالری راه ابریشم گشایش یافته است. مهدی منعم، علی ناجیان، رامیار منوچهرزاده، صبا علیزاده، بابک کاظمی و سعید حاتمی عکاسان ایرانی حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه که نتیجه همکاری سفارت اسپانیا و گالری راه ابریشم است از 18 تا 28 بهمن ماه در گالری راه ابریشم به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ ادامه دارد.

گالری راه ابریشم شنبه‌ها تعطیل است.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی از آثار ایرج اسکندری و کاظم چلیپا در موزه هنرهای معاصر افتتاح شده است. در این نمایشگاه بیش از 150 اثر از آثار این دو هنرمند به نمایش در آمده است. علاقه‌مندان در خصوص بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت 10 تا 6 بعداز ظهر به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

۱۳۹۲/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...