نسخه چاپی

وزارت خارجه «حق ایران از رود هیرمند» را در مجامع جهانی پیگیری كند

عکس خبري -وزارت خارجه «حق ايران از رود هيرمند» را در مجامع جهاني پيگيري کند

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: وزارت امور خارجه باید موضوع در نظر نگرفتن حق‌آبه ایران از رود هیرمند توسط افغانستان را در مجامع جهانی مورد پیگیری كند.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس، هدایت‌الله میر‌مراد زهی نماینده مردم سراوان در خانه ملت با اشاره به اعمال محدودیت از سوی کشور افغانستان در رسیدن آب هیرمند به خاک ایران گفت: بر اساس قرارداد امضاء شده میان ایران و افغانستان در سال 1351 کشور افغانستان موظف است تا 23 هزار لیتر در ثانیه از آب رود هیرمند وارد خاک ایران شود که این میزان آب به دلیل ایجاد برخی سدها در ماه‌هایی از سال وارد خاک ایران نمی‌شود.
وی افزود: تا کنون مکاتبات زیادی با وزارتخانه‌های نیرو و امور خارجه در خصوص پیگیری این موضوع انجام شده و وزارت امور خارجه باید این موضوع را از طریق مجامع بین‌المللی مورد پیگیری قرار دهد.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا کنون تذکرات متعددی برای پیگیری موضوع انتقال آب از رود هیرمند به کشورمان به وزارت امور خارجه داده شده و در همین راستا سؤال از وزیر خارجه نیز در برنامه ما وجود دارد و ما از هیچ یک از اهرمهای نظارتی و قانونی خود در این باره دریق نمی‌کنیم.

۱۳۹۲/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...