نسخه چاپی

اولین شماره آسمان پس از روزنامه‌شدن

عکس خبري -اولين شماره آسمان پس از روزنامه‌شدن

نخستین شماره روزنامه آسمان كه تمام صفحه اول خود را به تصویر رییس جمهوری اختصاص داده، امروز بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش نما؛ در سمت راست صفحه اول تصویر حسن روحانی آمده است: آسمان حضور اصلاح‌طلبان در راهپیمایی 22 بهمن ماه را بررسی می کند، روحانی تنها نیست. این روزنامه در قطع مترو و 26 صفحه منتشر شده است. موج سوم اصلاح طلبی و اولین رونامه ی روزگار اعتدال گرایی کدام روزنامه؟ کدام اعتدال؟ عنوان سرمقاله ای به قلم محمد قوچانی سردبیر این روزنامه است.
در سرمقاله این روزنامه مستقل صبح آمده است: یک سال قبل هرگز گمان نمی بردیم که یک سال بعد بتوانیم همچنان روزنامه نگاری کنیم چه رسد به اینکه هفته نامه ˈآسمانˈ را روزنامه کنیم. اما به مصداق ˈتلک الایام ندا و لها بین الناسˈ اکنون در گذار از آن روزگار سخت و پس از دوران یخبندانی سیاسی از بهار 24 خرداد یخ ها آب شده و چهار سال صبر آسمان بر اصول اصلاح طلبی و روزنامه نگاری ثمر داده و ثابت شده که همچنان در ناامیدی بسی امید است و پایانی دوره ی احمدی نژاد ریاست جمهوری ورحانی است.
در ادامه آمده است: امروز اما بار امانتی بر دوش آسمان نهاده شده که باید برای به دوش کشیدن آن تمرین کرد، آسمان عنوان اولین روزنامه روزگار اعتدال - اولین روزنامه ای که در دولت دکتر حسن روحانی مجوز نشر گرفته - بیش از همه با این پرسش روبروست که چگونه می توان هم روزنامه ای مستقل بود و هم معتدل ماند؟ روزنامه نگاری در روزگار اصول گرایی از نظرامنیتی کار دشواری بود اما از نظر حرفه ای همواره روزنامه مخالف منتشرکردن آسان تر از روزنامه معتدل منتشر کردن است.
ˈاکنون آسمان باید کدام راه را برگزیند تا ناگزیر از وا نهادان یکی از دو اصل اعتدال گرایی و حرفه ای بودن نشود؟ چه باید کرد که نه ارگان دولت شویم و نه در برابر هجوم افراطی گری به اعتدال گرایی سکوت کنیم؟ˈ درادامه آمده است: روزنامه نگاری به عنوان یکی از شوون روشنفکری به حساب می آید و روشنفکر معترض است و نهاد دولت به عنوان مهم ترین شکل سلطه سیاسی به حساب می آید. تقابل میان این دو نهاد همواره به صورت یک دوگانه کلاسیک بوده: یا موافق دولت که در آن صورت نهاد مطبوعات در مقام ضبط صوت تنها منتقل کننده صدای دولت و به بولتن تبدیل می شود یا مخالف دولت که در این شکل در ارکستر جامعه سیاسی از ساز مطبوعات تنها صدای مخالف به گوش می رسد.
تحولات ایران و جهان، راهبرد امروز، حمایت 104 عضو مجلس از تدوام مذاکره با ایران، جامعه، ورزش، دانش، فن آوری، حقوق، تاریخ، سینما، هنر، دیروزنامه، انرژی، ادب و حکمت و اقتصاد از دیگر بخش های این روزنامه به شمار می رود. روزنامه آسمان به مدیر مسئولی عباس بزرگمهر در سال 1385 مجوز اولیه فعالیت خود را به شکل هفته‌نامه دریافت کرد و بالغ بر سه سال به صورت منظم هفتگی منتشر شد. ازشش ماه پیش به درخواست عباس بزرگمهر مدیر مسئول این هفته نامه تغییر وضعیت این نشریه به هیات نظارت بر مطبوعات ارایه شد. این درخواست ماه جاری مورد موافقت هیات نظارت برمطبوعات قرار گرفت.

۱۳۹۲/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...