نسخه چاپی

حل و فصل موضوع هسته‌ای به نفع جامعه بین‌المللی است

عکس خبري -حل و فصل موضوع هسته‌اي به نفع جامعه بين‌المللي است

رئیس سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری كرد در مذاكرات در پیش رو، اعضای گروه 1+5 پیام ملت ایران را دریافت كرده باشند و از فرصت تعامل با تهران استفاده كنند.

به گزارش نما؛ "علی‌اکبر صالحی" در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور تعدادی از روسای نمایندگی‌های سیاسی و خبری مقیم تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: انتظار داریم حق ایران به رسمیت شناخته شود، با ایران برای تسکین شرایط بد اقتصادی جهان همکاری کنید و همچنین با ایران تعامل و در این باره "ان پی تی" را تقویت کنید.
وی افزود: اگر موضوع هسته‌ای حل و فصل شود قطعا ان پی تی تقویت می‌شود و این به نفع ما، آنها و جامعه بین‌المللی خواهد بود
صالحی در ادامه سخنانش تصریج کرد: ما ملتی هستیم که در 35 سال گذشته با تنگناها و مشکلاتی روبرو بودیم اما با وجود همه این مشکلات توانستیم بر سختی‌ها چیره شویم.
وی گفت: هم اکنون در فرایند مذاکره با پنج کشور عضو شورای امنیت هستیم که این موضوع نتیجه مقاومت 35 سال گذشته است.
صالحی افزود: شما می‌توانید کشورهای منطقه را مشاهده کنید، جنگی را بر ما تحمیل کردند، حال ببینید سایر کشورها در چه وضعی و ما در چه وضعیتی هستیم.
وی گفت: ناظران بی‌طرف بیان می‌کنند که ایران جزء معدود کشورهایی است که دارای بالاترین دستاوردهای علمی است و همچنین در این موضوع در میان کشورهای مسلمان دستاوردهای منحصر به فردی دارد و هیچ کدام از آنها نتوانسته‌‌اند در این باره با ایران برابری کنند.
صالحی افزود: ایران نوع جدیدی از حکمرانی را ارائه و قابلیت‌های اجرایی آن را نیز ثابت کرده است، حکمرانی که هم به امور دنیوی و همچنین به امور معنوی می‌پردازد.
وی گفت: ملت ما در چند سال گذشته حماسه‌های بزرگی را به نمایش گذاشته است که آخرین آنها انتخابات ریاست جمهوری در خرداد امسال بود.
صالحی افزود: به رغم تنگناهای اقتصادی شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و با روی کار آمدن دولت جدید چشم‌انداز جدیدی در روابط بین‌الملل داریم و ایران دیپلماسی گسترده‌ای را شروع کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ما با انقلاب اسلامی به دنبال آزادی و اصول اخلاقی بودیم و نمی‌خواستیم در مدار سیاسی ابرقدرت‌ها باشیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ملت ما به گذشته خودش مفتخر است و در مقاطع مختلف نیز ظرفیت‌های خودش را به دنیا و بشریت نشان داده است.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...