نسخه چاپی

زمان آغاز دوره بعدی لیگ برتر فوتبال

چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال كشور روز ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ آغاز می‌شود.

به گزارش نما، با درخواست فدراسیون فوتبال و طرح‌ریزی سازمان لیگ فوتبال ایران، تقویم مسابقات لیگ برتر در فصل 93 - 94 مشخص شد. طبق تقویم تدوین شده که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نیز ارسال شده چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال روز 10 مرداد 1393 آغاز خواهد شد.

لیگ برتر چهاردهم در نیمه نخست دی ماه 93 و پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های 2015 به نیم‌فصل خواهد رسید تا تاریخ نیم فصل لیگ برتر ایران در سال آینده منطبق با زمان فصل نقل و انتقالات زمستانی فیفا باشد.

طبق برنامهریزی انجام گرفته مسابقات جام حذفی هم نیز از شهریورماه سال 93 آغاز می‌شود و سازمان لیگ به دنبال آن است تا این مسابقات را در زمان تعطیلات نیم‌فصل نیز برگزار کند. موعد در نظر گرفته شده برای پایان لیگ چهاردهم اواخر اردیبهشت ماه سال 1394 است. در این تقویم مسابقات لیگ برتر بر مبنای 16 تیم و در 30 هفته برنامه‌ریزی شده است.

اهمیت تدوین این تقویم از آن جهت است که تمامی رویدادهای پیش روی فوتبال ملی و باشگاهی ایران حد فاصل ابتدای سال 1393 تا تیرماه 1394، از جمله اردوهای تیم ملی طبق برنامه اعلام شده از سوی کارلوس کی‌روش، بازی‌های آسیایی اینچئون، مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو، جام ملت‌های آسیای 2015 استرالیا، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و سایر رویدادهای تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در آن پیش بینی شده تا سال آینده فوتبال ایران هیچ تنشی در مورد تداخل برنامه های فوتبال ملی و باشگاهی نداشته باشد.

در این تقویم حتی برنامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله یک شانزدهم نهایی در تیرماه سال 1394 هم در نظر گرفته شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...