نسخه چاپی

طیب‌نیا زیر بار افزایش نرخ سود بانكی نرفت

درحالی كه عملاً بانك‌های دولتی و خصوصی با دریافت حداقل ۲۶ درصد سود به متقاضیان وام پرداخت می كنند وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه كمیسیون تلفیق به نمایندگان گفت،"بانك مركزی دیروز افزایش نرخ سود را رد كرده و این ملاك است".

به گزارش نما؛ ایرج ندیمی در ارتباط با افزایش نرخ سود بانکی به 26 درصد اظهار داشت: افزایش نرخ سود بانکی می تواند منجر به کنترل نقدینگی و بهبود وضعیت شود ولی دولت باید در هنگام تصمیم گیری در اینباره به سایر اثرات تغییر نرخ سود بانکی هم توجه کند.
وی با بیان اینکه اگر نرخ سود سپرده های بانکی کمتر از تورم باشد مردم ضرر می کنند، گفت: دولت باید تلاش کند ضمن حفظ ارزش پول ملی همزمان با کاهش نرخ تورم، نرخ سود بانکی را کاهش دهد.
این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: تازمانی که دولت هیچ اقدامی برای کاهش نرخ تورم نکرده باشد با افزایش نرخ سود بانکی مخالفیم و نباید این کار صورت بگیرد.
ندیمی ضمن توصیه به دولت مبنی بر اینکه نرخ سود متناسب با تورم مدیریت شود، تصریح کرد: در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق از وزیر اقتصاد که به منظور تصمیم گیری درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها به جلسه آمده بود، درباره نرخ سود 26 درصدی بانک‌ها سوال کردم که وی گفت"بانک مرکزی دیروز افزایش نرخ سود را رد کرده و این برای ما ملاک است".

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...