نسخه چاپی

محجوب: دولت در توزیع سبد كالا اشتباه كرد

دبیركل خانه كارگر تاكید كرد: هم‌اكنون نمی‌توان نرخ گازوییل را ۱۰۰درصد بالا برد و فقط دولت خواهد توانست با رشد ۱۳۰درصدی نرخ بنزین، این درآمد را كسب كند كه این موضوع به معنی فقیرتر شده دهك‌های پایین جامعه است

به گزارش نما؛ به نقل از پرس، علی‌رضا محجوب اظهار داشت: در حالی که دولت در سال ۹۱ از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حدود ۲۵هزار و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشت، اما شاهد هستیم که دولت در بودجه سال آینده پیشنهاد ۵۲هزار میلیارد تومانی دارد که این موضوع، از رشد ۱۰۰ درصدی قیمت سوخت حکایت دارد.
وی افزود: این در حالی است که هم‌اکنون نمی‌توان نرخ گازوییل را ۱۰۰درصد بالا برد و فقط دولت خواهد توانست با رشد ۱۳۰درصدی نرخ بنزین، این درآمد را کسب کند که این موضوع به معنی فقیرتر شده دهک‌های پایین جامعه است.
دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: ایران در حال حاضر پس از اتیوپی بیشترین تورم دنیا را دارد و با نوعی ابرتورم مواجه است، این در حالی است که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از تیر ماه، آغاز تورمی دیگر برای کشور خواهد بود.
محجوب با اشاره به شرایط سخت معیشتی کارگران، کشاورزان و دهک‌های پایین جامعه، تصریح کرد: درست است که بودجه سال آینده واقعی تنظیم شده، ولی این‌گونه نباید باشد که با تورم فقیران کشور فقیرتر و ثروتمندها نیز ثروتمندتر شوند.
وی با اشاره به توزیع سبد کالایی نیز اظهار داشت: وقتی دولت تصمیم گرفت سبد کالایی را بین مردم توزیع کند، خانه کارگر همان زمان تاکید کرد که دولت باید ۱۲ میلیون نفر را مشمول سبد کالایی کند و سقف درآمدی نیز باید یک میلیون تومان باشد.
دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: این در حالی است که با گذاشتن سقف ۵۰۰هزار تومانی، گروه زیادی از کارگران شهری و فصلی از فهرست سبد کالایی حذف شدند.
محجوب متذکر شد: به‌طور قطع به کشاورزان بایستی سبد کالایی تعلق می‌گرفت، اما به دلیل این‌که شناسایی نشدند، از این موقعیت بهره ببرند. این موضوع، ضعف دولت را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که در مرحله دوم، به کشاورزان هم سبد کالا تعلق گیرد.

۱۳۹۲/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...