نسخه چاپی

دانشگاه باید در اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند

مشاور وزیر علوم گفت: دانشگاهها در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و جهاد سازندگی نقش مهمی داشتند و هم اكنون نیز باید در اقتصاد مقاومتی كه مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است پیشگام دیگر بخش های جامعه باشند.

به گزارش نما؛ روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحسین فریدون در مراسم معارفه دکتر مسعود شفیعی به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهارداشت : باید صادرات کشور که مبتنی بر فناوری هستند افزایش یابد و محصولاتی تولید شود که امکان رقابت در صحنه بین المللی را داشته باشند که در این زمینه نیازمند تحقیقات دانشگاهها هستیم.
وی افزود : برای اینکه دانشگاهها در ماموریت های خود موفق عمل کنند باید یا استفاده از نظرات همه اقشار دانشگاهی محیطی با نشاط و پویا فراهم شود و ارتباطات دانشگاهها با مراکز علمی بین المللی نیز بیش از پیش تقویت شود.
مشاور وزیر علوم با قدردانی از خدمات رضایی رئیس سابق دانشگاه فنی وحرفه ای در زمان تصدی این مسئولیت و دکتر شفعیی به دلیل قبول مسئولیت در این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی حرفه ای می تواند با مراکزی که در سراسر کشور دارد فرهنگ مهارت آموزی را در آموزش عالی نهادینه کند.
در ادامه این مراسم مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعلام اینکه امام خمینی (ره)، خود باوری و انجام کارهای بزرگ را به ملت ایران یاد داد گفت : کشور ما در زمینه تولید علم قدمهای اساسی برداشته است ولی ضرورت دارد این دانش تبدیل به فناوری شود.
وی ضمن اعلام استقبال از نظرات و اید ه های همه نیروهای دانشگاه فنی حرفه ای، اولویت اصلی خود را ارتقای این دانشگاه و رساندن آن به جایگاه واقعی خود دانست.
شفعیی تعیین حوزه های اولویت‌دار برای تربیت نیرو ، نوسازی تجهیزات کارگاهی ، تدوین برنامه ها و دروس متناسب و جذب مدرسان آشنا به محیط فنی و حرفه ای را از ضروریات تحول در دانشگاه فنی حرفه ای اعلام کرد.
در ادامه این مراسم، سهراب رضایی رئیس سابق دانشگاه فنی حرفه ای با اشاره به مشکلات مختلف این دانشگاه در بدو تاسیس و نبود زیرساخت ها و امکانات با قدردانی از همکاران خود گفت : فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران یک نعمت است.
وی ضمن اعلام خرسندی از اینکه دانشگاه فنی حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه کار آفرین در راستای مطالبات مورد نیاز کشور حرکت می کند گفت: مهارت آموزی به جای مدرک گرایی شاخصه مهم دانشگاه فنی حرفه ای است که باعث موفقیت دانش آموختگان این دانشگاه در بازار کار نیز شده است.
در بخش پایانی این مراسم حکم انتصاب شفعیی و لوح قدردانی وزیر علوم از رضایی توسط فریدون مشاور وزیر علوم و مدیرکل حوزه وزارتی به آنها اعطا شد.

۱۳۹۲/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...