نسخه چاپی

نقش دیپلماسی فرهنگی در ارتباط با كشورهای جهان

عکس خبري -نقش ديپلماسي فرهنگي در ارتباط با کشورهاي جهان

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دولت باید بخشی از بودجه را اختصاص به مباحث فرهنگی در داخل و خارج كشور دهد تا معارف ناب اسلامی به سراسر دنیا منتشر و همگی با حقانیت اسلام آشنا شوند.

به گزارش نما؛ "آیت‌الله علوی گرگانی" ظهر امروز در دیدار رئیس مرکز اسلامی ایران در مغولستان، به نقش دیپلماسی فرهنگی در ارتباط با کشورهای جهان اشاره کرد و اظهار داشت: رایزن فرهنگی، برای ارتباط در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و برای معرفی تاریخ و فرهنگ کشور نقش بسیار عمده دارد.
معظم‌له افزود: اگر فرهنگ ناب اسلام و مذهب حقه تشیع و تاریخ ایران اسلامی در همه جای جهان گسترده شود، داشتن ارتباط فرهنگی با بدنه مردم کشورهای جهان ضروری است، چراکه باعث گشایش بسیاری از مشکلات خواهد شد.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی ازعدم روابط دیپلماتیک با بعضی کشورهای دنیا از جمله مغولستان اظهار داشت: باید در این گونه کشورها که ادیان و مذاهب دیگر به انواع مختلف در حال فعالیت هستند، فعالیت داشته باشیم و فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دولت باید بخشی از بودجه را اختصاص به مباحث فرهنگی در داخل و خارج کشور دهد تا معارف ناب اسلامی به سراسر دنیا منتشر و همگی با حقانیت اسلام آشنا شوند.
وی اضافه کرد: برای این که بتوانیم کشورهای جهان را به فرهنگ غنی ایران و انقلاب اسلامی آشنا کنیم، باید هزینه کرد؛ ولی متاسفانه توجه خاصی به امور مبلغین داخل و خارج کشور نمی‌شود.
معظم‌له در ادامه به خطر تکفیری‌ها در جهان اشاره کرد و اظهارداشت: تکفیری‌ها از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس، تغذیه مالی می‌شوند و پول نفت و گاز در اختیار این فرقه ضاله قرار می‌گیرد و پایگاه‌های زیادی را برای کشتار مسلمانان ایجاد کرده اند.
معظم له بیان داشت: خشونت این فرقه ضاله در دنیا چهره زشتی از آنها به نمایش گذاشته و آنها را مطرود ساخته است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که هرچه‌ وهابیت و تکفیری‌ها چهره زننده خود را بیشتر به نمایش بگذارند و راه خشونت را پیش بگیرند بهتر شناخته خواهند شد، افزود: اسلام دین رحمت و لطف است و اگر از این طریق پیش برویم دل‌های زیادی مجذوب اسلام ناب محمدی(ص) خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...