نسخه چاپی

خانه احزاب به فصل شكفتن خود نزدیك می‌شود

عکس خبري -خانه احزاب به فصل شکفتن خود نزديک مي‌شود

امتداد جلسات وزیر كشور با فعالان حزبی و سپس امیدهای وی مبنی بر بازگشایی خانه احزاب پیش از پایان سال، از بازگشایی مسیری جدید حكایت داشت، مسیری كه اكنون به نظر می‌رسد به ایستگاه خانه‌تكانی رسیده است.

به گزارش نما؛ نیمه دوم سال 92 وزیر کشور در پی تاکیدات "حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی" در ماه‌های آغازین شروع به کار مبنی بر" ساماندهی احزاب سیاسی کشور " طی جلساتی متعدد میزبان احزاب سیاسی کشور بود.
در هم‌اندیشی‌های سیاسی میان وزیر کشور و تشکل‌ها مشکلات فراوانی همچون یارانه احزاب، تشکیل احزاب قدرتمند در کشور، چگونگی تامین مالی احزاب و مهمتر از همه بازگشایی مجدد خانه احزاب دغدغه فعالان سیاسی عنوان شد، اما امیدهای رحمانی‌فضلی در آخرین نشست اخیر خود با 15 فعال حزبی ضربان احیای خانه احزاب را بیشتر کرد.
امتداد این جلسات با فعالان حزبی و سپس امیدهای وی مبنی بر بازگشایی خانه احزاب پیش از پایان سال، از بازگشایی مسیری جدید حکایت داشت، مسیری که اکنون به نظر می‌رسد به ایستگاه خانه‌تکانی رسیده است.
خانه احزابی که پیش از این در انحصار جریان خاص قرار داشت اکنون در مرحله تجدید حیات است، مرحله‌ای که ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در این زمینه معتقد است: مكانیزم عضویت احزاب در خانه احزاب باید اصلاح شود، به گونه‌ای كه این خانه بتواند تمامی گروه‌های سیاسی را حمایت كند نه اینكه بر اثر قالب شدن اكثریت یك جناح و جریان خاصی این خانه انحصارا در اختیار آنها قرار بگیرد.
ترقی همچنین باور دارد: قدم اول در احیای این خانه مشخص شدن جایگاه قانونی خانه احزاب در لایحه احزاب است، چراکه در حال حاضر این خانه فاقد جایگاه قانونی و همچنین لایحه پیشنهادی دولت است.
حال پس از برگزاری چند نشست تشکل‌های سیاسی با وزیر کشور، کمیته‌ای اجرایی به جهت برگزاری مجمع عمومی و احیای خانه احزاب با هماهنگی وزارت کشور تشکیل شده است؛ این کمیته شامل 8 عضو از چهره‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدل است، که موظف به تشکیل جلسات، ارسال دعوتنامه، برگزاری کنگره، انتخاب ارکان جدید خانه احزاب هستند.
این اعضا شامل: محمدحسن غفوری‌فرد عضو حزب موتلفه اسلامی،‌ موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین، فاطمه راکعی عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب،‌ یدالله طاهرنژاد عضو حزب کارگزاران، ‌امرالله شیخیانی دبیرکل حزب مردم، پور نامدار(اعتدال‌گرا)، اسلامی تبار(اعتدال‌گرا)، سید محمد میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن اسلامی ( اعتدال‌گرا) هستند.
اکنون زمان آن فرا رسیده تا باردیگر احزاب و تشکل‌های سیاسی در روشنایی خانه احزاب بهتر خودنمایی کنند و باید دید آیا همه جریانات سیاسی انتخاب کمیته اجرایی را که از 4 اصلاح‌طلب، یک اصولگرا و 3 اعتدال‌گرا ایجاد شده را می‌پذیرند؟ یا خانه‌تکانی احزاب به سال آینده موکول می‌شود؟

۱۳۹۲/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...