نسخه چاپی

روزنامه "جمهوریت" تركیه آرشیو خود را معدوم می‌كند

مسئولان بزرگ ترین نشریه تركیه تصمیم گرفتند، آرشیو مطوعاتی و خبری این نشریه را درپی تصویب قانون جدید نظارت از سوی پارلمان این كشور كه به سرویس اطلاعات اجازه بازرسی سر زده می دهد، معدوم كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری العهد؛ نشریه "جمهوریت" یکی از بزرگ ترین نشریات ترکیه که از قدیمی ترین نشریات این کشور نیز به شمار می آید، اعلام کرد: به زودی و بعد از تصویب قانون جدیدی که پارلمان ترکیه تصویب کرده تمام متون و نامه های الکترونیکی و آرشیو سابق خود را معدوم خواهد کرد.

این نشریه در توضیح این تصمیم خود اعلام کرد: قانون جدیدی که به تصویب پارلمان ترکیه رسیده است، تمام نهادها و سازمان های عمومی و خصوصی کشور ار ملزم می داند تا اطلاعات خود را در اختیار سرویس اطلاعات و امنیت کشور ترکیه قرار دهد.

این نشریه افزود: از این رو تصمیم گرفته شده است با توجه به این مساله که قانون جدید با آزادی مطبوعات یک حریم خصوصی است و نباید اطلاعات مردم در اختیار سرویس های امنیتی و اطلاعاتی داده شود، تصمیم بر این گرفته شد تا آرشیو اسناد و اطلاعات روزنامه معدوم شود.

این نشریه افزود: هر خبرنگار برای تهیه اخبار مورد نیاز خود منابعی دارد که با این قانون جدید تمام این منابع در معرض خطر پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

۱۳۹۲/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...