نسخه چاپی

طبق توافق ژنو ایران به غنی‌سازی خود ادامه می‌دهد

عکس خبري -طبق توافق ژنو ايران به غني‌سازي خود ادامه مي‌دهد

طبق توافق ژنو ایران به غنی سازی خود در گام اول ادامه می دهد و در گام نهایی و برنامه جامع نیز یك غنی سازی خواهیم داشت.

به گزارش نما؛ سخنان شرمن، اعتراف مجددی است بر اینکه غنی‌سازی ایران ادامه پیدا خواهد کرد و برنامه غنی سازی ایران، ابعاد و اندازه های آن جزء راه حل جامع نیز خواهد بود.
سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در حاشیه بیست‌وچهارمین اجلاس اکو در تهران در جمع خبرنگاران درباره اظهارات وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه پس از توافق نهایی با ایران، ایران می تواند غنی سازی محدودی داشته باشد، گفت: طبق توافق ژنو ایران به غنی سازی خود در گام اول ادامه می دهد و در گام نهایی و برنامه جامع نیز یک غنی سازی خواهیم داشت.
وی در ادامه تصریح کرد: این چیزی است که آمریکایی ها و اخیرا خانم شرمن نیز بر آن صحه گذاشته و تاکید کردند که یک برنامه جامع غنی‌سازی برای ایران وجود خواهد داشت و این اعترافی است بر حق غنی سازی و ادامه غنی‌سازی در ایران و کنار گذاشته شدن غنی‌سازی صفر.
وی افزود: بر اساس توافقی که در گذشته انجام دادیم در طول یک دوره زمانی راه حل جامع، ابعاد برنامه غنی‌سازی و چارچوب‌ها و اندازه های آن و نظارت هایی که باید بر آن صورت بگیرد تا از صلح آمیز بودن آن اطمینان حاصل شود، مورد توافق خواهد بود. بنابراین یکی از موضوعات در مذاکرات آتی، این است که در خصوص ابعاد و برنامه های غنی‌سازی ایران منطبق بر نیازهای ایران تصمیم گیری شود و توافق حاصل شود و سپس نظارت هایی که صلح آمیز بودن آن را تضمین کند، برقرار کنیم.
معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه در پایان گفت: ما به طور اصولی از نظارت ابایی نداریم؛ چراکه از صلح آمیز بودن برنامه خود مطمئن هستیم. بنابراین آنچه خانم شرمن گفته اعتراف مجددی است بر اینکه غنی‌سازی ایران ادامه پیدا خواهد کرد و برنامه غنی سازی ایران، ابعاد و اندازه های آن جزء راه حل جامع نیز خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...