نسخه چاپی

نباید در روابط خارجی دچار وادادگی شویم

عکس خبري -نبايد در روابط خارجي دچار وادادگي شويم

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص تفكر ارتباط با خارج برای حل مشكلات اقتصادی كشور گفت: نباید در روابط خارجی دچار وادادگی شویم.

به گزارش نما؛ به نقل از تسنیم، عباسعلی منصوری آرانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نفوذ تفکر عدم حمایت از مقاومت در کشور اظهار داشت: دفاع از حزب‌الله، فلسطین و سوریه جزء ارزش‌های نظام و پایه‌های اصولی کشور ما است و امام خمینی(ره) دفاع از مستضعفین را از شالوده‌های نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دادند و این موضوع جزء اسلام نیز است.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و تمام کسانی که خدمتگذار بوده‌اند، همواره در صحنه‌های مختلف همانند 22 بهمن و روز قدس دفاع از مظلومان را در سرلوحه کار خود قرارداده‌اند. بنابراین فارغ از این موضوعات، ما موظف هستیم که بر مبنای اصول نظام و خواسته مردم حرکت کنیم و این خط‌ قرمز ما است. این نوع تفکر نامناسب از اول انقلاب هم وجود داشته که تعدادشان کم است و دیدگاه مبنایی محسوب نمی‌شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این افرادی که این نوع تفکرات را دارند، یک‌ بعدی به موضوع نگاه می‌کنند، گفت: منافع ملی ما در حمایت از مظلومان است بنابراین افراد که این تفکر را دارند به موضوع تاکتیکی نگاه می‌کنند، نه راهبردی. لذا حوزه نگاه آنها کوتاه‌برد است.
**روابط خارجی نباید به روابط یک طرفه تبدیل شود
منصوری‌آرانی در خصوص تفکر ارتباط با خارج برای حل مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: اگر ابتدا نیازمندی‌های داخلی را تأمین کنیم و پس از آن ظرفیت‌هایی را در دنیای خارج پیدا کرده و صادراتمان را افزایش دهیم، می‌توانیم ارز آوری بیشتری داشته‌باشیم. البته در موضوع سیاست‌خارجی هیچ‌وقت نمی‌توان گفت بدون داشتن روابط خارجی می‌توان صادرات انجام داد، اما در این موضوع ما نباید دچار وادادگی شویم.
وی تصریح کرد: ما تأکید داریم که در روابط خارجی این روابط به روابط یک‌طرفه تبدیل نشود که ما منافع طرف مقابل را تأمین کنیم؛ ما منافع ملی داریم که براساس آن باید روابطمان با سایر کشورها صورت گیرد. پس منافع ملی شاخص ما است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: می‌توان با کشوری که در ارتباط با آن منافع ملی ما تأمین می‌شود، ارزش‌های ما خدشه‌دار نمی‌شود و اصالت‌هایمان حفظ می‌شود، ارتباط برقرار کرد و زمانی این ارتباط با خارج از کشور مذموم است که با ایجاد آن منافع ملی‌تان تأمین نشود. اما توسعه روابط خارجی و بین‌المللی به خودی خود نه بد و نه خوب است.
منصوری‌آرانی با بیان اینکه باید پرسید که آیا توسعه روابط خارجی به قیمت حفظ ارزش‌ها و به دست‌آوردن منافع ملی خواهد بود یا خیر، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در کشور ناظر براین است که ما در عرصه روابط خارجی وادادگی نداشته‌ باشیم تا خدشه‌ای به اساس نظام وارد نشود.

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...