نسخه چاپی

پذیرش دانشجو و برگزاری دوره توسط دانشگاه ایرانیان تخلف است

مدیركل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم ضمن تاكید بر غیرقانونی بودن اقدام دانشگاه ایرانیان در جذب دانشجو و برگزاری دوره گفت: پذیرش دانشجو و برگزاری دوره توسط دانشگاه ایرانیان تخلف است.

به گزارش نما ، ابری‌نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره واکنش جدید دانشگاه ایرانیان در خصوص اظهارات یک مقام مسئول در وزارت علوم، گفت: براساس مستنداتی که ما در اختیار داریم، این دانشگاه مجوز پذیرش دانشجو ندارد و در واقع مجوز پذیرش دانشجو و برگزاری دوره به آنها داده نشده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه مذکور( ایرانیان) صرفا یک موافقت اصولی دارد، ادامه داد: آنها مراحل لازم برای دریافت موافقت اصولی را طی نکرده‌اند و در نتیجه از طرف وزارت علوم به رسمیت شناخته نمی‌شوند و اگر پذیرش کنند و یا دوره‌ای برگزار کنند، تخلف محسوب می‌شود.
این مقام مسئول در وزارت علوم در خصوص اقدامات این دانشگاه برای دریافت موافقت قطعی، تصریح کرد: آنها بالاخره باید این مراحل را طی کنند که طی نکرده‌اند، اگر مراحل قانونی را طی کنند مجوز می‌گیرند و اگر طی نکنند، به همین شکل باقی می مانند.
ابری‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند موافقت اصولی این دانشگاه را باطل کند، گفت: بله؛ می تواند مجوزی را که صادر کرده است باطل کند.
وی با تاکید بر اینکه تاریخ موافقت اصولی که این دانشگاه گرفته، گذشته است اضافه کرد: الان چیزی که مطرح است اینکه مجوزی که شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر کرده است و خودش هم می‌تواند آن را لغو کند. یعنی اگر این دانشگاه دوباره بخواهد باید مراحل را از اول انجام دهند. زیرا موافقت اصولی که این دانشگاه گرفته ‌است برای چند سال پیش بوده است ،در نتیجه چون اقدامی نکرده‌اند، مجوز آنها کن لم یکن محسوب می‌شود.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...