نسخه چاپی

دادگاهی در آمریكا به گوگل دستور داد یك فیلم ضداسلامی را از یوتیوب بردارد

یك دادگاه تجدیدنظر در آمریكا روز چهارشنبه به مسئولان شركت اینترنتی گوگل دستور داد فیلم ضداسلامی « معصومیت مسلمانان » را از پایگاه اینترنتی یوتیوب بردارند.

به گزارش نما ، فیلم « معصومیت مسلمانان» که سال 2012 در یوتیوب منتشر شد، موجب بروز خشونت های مرگبار شد، اما پرونده حقوقی که هم اکنون در این باره در جریان است، مربوط به شکایت یکی از هنرپیشگان زن این فیلم است.
سیندی لی گارسیا، بازیگر آمریکایی با شکایت به دادگاه اعلام کرد او را برای بازی در این فیلم فریب داده اند و از ماهیت ضداسلامی فیلم مطلع نبوده است. وی تصریح کرد به علت بازی در این فیلم بارها تهدید به مرگ شده است.
همزمان با مراحل رسیدگی به شکایت این بازیگر، دادگاهی بدوی از صدور حکم مبنی بر لزوم حذف این فیلم از یوتیوب خودداری کرد، اما دادگاه تجدید نظر سرکیت امروز حکم دادگاه بدوی را رد کرد.
قاضی آلکس کوزینسکی در حکمی 37 صفحه ای اعلام کرد با توجه به تهدید به مرگ بازیگر زن این فیلم، اگر این فیلم از یوتیوب برداشته نشود، آسیب جبران ناپذیری به این بازیگر وارد خواهد شد.
فیلم آماتوری و موهن « معصومیت مسلمانان» که پیامبر اکرم « ص) را به عنوان فردی با انحرافات اخلاقی به تصویر کشیده بود ، به برپایی اعتراضات خشونت آمیز در سپتامبر 2012 منجر شد که دهها کشته برجا گذاشت.
مسئولان گوگل که از برداشتن این فیلم از یوتیوب خودداری می کردند و این اقدام را نقض آزادی بیان به موجب قانون اساسی آمریکا می دانستند، هنوز به حکم دادگاه تجدیدنظر واکنشی نشان نداده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، گارسیا برای سه روز و نیم بازی در این فیلم که با عنوان کاری « جنگجوی صحرا » کلید خورد، 500 دلار دریافت کرد. این فیلم به کارگردانی مارک باسلی یوسف - که اسامی مستعار زیادی دارد- ساخته شد اما به نمایش درنیامد تا اینکه گارسیا متوجه شد فیلم با عنوان « معصومیت مسلمانان» در یوتیوب منتشر شده است.

۱۳۹۲/۱۲/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...