نسخه چاپی

75 میلیون نفر مستحق یارانه نیستند

عکس خبري -75 ميليون نفر مستحق يارانه نيستند

یك عضو كمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد كرد كه باید مطالعات لازم حتی برای افرادی كه فرم خوداظهاری پر می‌كنند صورت گیرد و شاخص‌ها و پارامترهایی برای این افراد در نظر گرفته شود.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا، نادر فریدونی با اشاره به اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از سال 93 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، گفت: دولت باید زمینه و بستر لازم را برای اجرا فراهم کند.
نماینده مردم فیروزآباد در مجلس اظهار کرد: در ارتباط با موضوع یارانه‌های نقدی قطعا 75 میلیون نفر استحقاق این موضوع را ندارند لذا دولت باید با راهکارهای دقیق و استناد به آمارهای دقیق گذشته دهک‌های مستحق را شناسایی کند و آنها را پوشش دهد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: آنچه که مسلم است حداقل از این میزان جمعیت،‌ نصف آن استحقاق دریافت یارانه را دارند که بعضا جزو طبقات کارمندان نیز هستند که حقوقی بین 400 تا 700 هزار تومان دریافت می‌کنند که این حقوق بخور و نمیر است و نمی‌تواند زندگی را تامین کند.
فریدونی افزود: پیشنهاد می‌شود خانوارهایی که تشخیص می‌دهند مستحق دریافت نیستند فرم خوداظهاری پرکنند البته تمام اطلاعات بر مبنای خوداظهاری‌ها نمی‌تواند نتیجه کاملا دقیقی داشته باشد و باید در این زمینه مطالعه هم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: برای آن دسته از افرادی که فرم خوداظهاری پر می‌کنند باید شاخص‌ها و پارامترهایی در نظر گرفته شود به عنوان مثال اگر فردی حقوق زیر دو میلیون تومان دارد می‌تواند یارانه دریافت کند گرچه همین میزان دو میلیون در کلان شهری مانند تهران و یا شهرستان‌ها متفاوت است زیرا در کلان‌شهر تهران می‌توان گفت تا سه میلیون تومان حقوق هم هنوز یک حقوق ضعیف است و کفاف زندگی را نمی‌دهد.
فریدونی ابراز امیدواری کرد که با یک معیارسنجی دقیق شاهد اجرای قانون هدفمندی باشیم و افزود: از جهت افزایش قیمت‌ها نیز باید یک شیب ملایم اعمال شود و یک دفعه سراغ افزایش صد درصدی قیمت‌ها نباید رفت.
وی پیشنهاد کرد که در مرحله اول برای افزایش قیمت حامل‌ها انرژی از چیزی حدود 30 درصد شروع کنند و برای شش ماه بعد و سال بعد به تدریج افزایش داده شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...