نسخه چاپی

بازدید معاون مدیر یونیسف از كانون اصلاح و تربیت تهران

عکس خبري -بازديد معاون مدير يونيسف از کانون اصلاح و تربيت تهران

معاون مدیر یونیسف در امور چندجانبه و هیات همراه از كانون اصلاح و تربیت تهران بازدید كردند.

به گزارش نما ، ژان دوپراز معاون مدیر یونیسف در امور چندجانبه و هیات همراه از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کردند.
وی در بدو ورود به کانون مورد استقبال علی‌اکبری مدیرکل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌ها و علی رستمی مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران قرار گرفت.
علی رستمی در ابتدا در مورد وضعیت کلی کانون و امکانات آموزشی و نحوه ارائه خدمات به مددجویان گزارشی ارایه کرد و گفت: این مرکز زیرمجموعه اداره کل زندان‌های استان تهران است و مددجویان این کانون از خدمات اصلاحی و تربیتی استفاده می‌کنند.
وی افزود: باید زمینه‌های لازم را در کانون اصلاح و تربیت تهران فراهم آوریم تا نوجوانان معارض با قانون در مسیر اصلاح و تربیت قرار گیرند. تلاش ما این است که اقدامات اصلاحی و تربیتی برای این قشر از جامعه میسر شود.
رستمی گفت: در طبقه‌بندی بین مددجویان ایرانی و اتباع بیگانه تفاوتی قائل نیستیم و طبقه بندی مددجویان بر اساس استانداردهای لازم و فارغ از ملیت، لحاظ می‌شود.
وی با بیان این که فضای کانون شبیه زندان نیست و ما کانون را زندان نمی‌دانیم، بیان کرد: فضای خوب کانون اشتیاق هرگونه فرار را از بین می‌برد.
مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران گفت که کانون اصلاح و تربیت ویژگی‌های ممتازی دارد که یکی از آن‌ها این است که کانون به عنوان یک مرکز آموزشی شناخته شده و گروه‌های بین‌المللی مختلفی از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید می‌کنند.
در ادامه ژان دوپراز معاون مدیر یونیسف از نحوه عملکرد کانون اصلاح و تربیت تهران درباره کلاس‌های آموزشی و اشتغال مددجویان در مدت نگهداری آنان در کانون پرسید که مدیر کانون در پاسخ به وی بیان کرد: بسیاری از این نوجوانان به دلیل بیکاری مرتکب جرم شده و وارد کانون می‌شوند. به همین دلیل یکی از سیاست‌های سازمان زندانها در ایران، بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و مددجویان در مدت نگهداری در کانون اصلاح و تربیت تحت آموزش قرار می‌گیرند.
وی با اعلام اینکه اکنون مددجویان کانون صد در صد شاغل هستند، گفت: کانون اصلاح و تریبت به عنوان یک محیط آموزشی است و کودکان و نوجوانان معارض با قانون در آن صرفاً جهت اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند و نه مجازات.
معاون مدیر یونیسف پس از بازدید از کانون اصلاح و تربیت تهران با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده و در حال انجام در کانون اصلاح و تربیت تهران، گفت: در بازدیدهایی که از کانون‌های سایر کشورها داشته‌ام، اقدامات و خدمات ارائه شده به مددجویان و صمیمیت حاکم در مجموعه کانون اصلاح و تربیت تهران را مشاهده نکرده‌ام. در آن کانون‌ها مقررات خشک و سخت حاکم است و بچه‌ها ناراحت هستند، ولی در کانون اصلاح و تربیت تهران بچه‌ها شادمان هستند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...