نسخه چاپی

گلایه از وزارت ارشاد درخصوص نظارت بر روزنامه‌ها

عکس خبري -گلايه از وزارت ارشاد درخصوص نظارت بر روزنامه‌ها

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به هوشیاری مردم در برخورد با مطالب توهین‌آمیز در روزنامه‌ها گفت: از وزارت ارشاد درخصوص نظارت بر روزنامه‌ها گلایه‌ داریم.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، احمد سالک در خصوص مطلب منتشر‌ شده در روزنامه آسمان در مورد غیرانسانی بودن حکم الهی قصاص، اظهار داشت: اولین گله را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم که باید بر این نوع روزنامه‌ها کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد: انتشار این مطالب قبلاً در روزنامه‌های قانون و بهار نیز صورت گرفت و از دو حال خارج نیست؛ یا عامدانه انجام می‌شود که اگر به‌صورت عمد باشد نشان می‌دهد این افراد خائن به نظام و اصول اسلامی هستند و اگر با نیت انتقال افکار شیطانی باشد، بازهم در نظر جامعه ما محکوم است چرا که ما معتقدیم هرکسی که با احکام الهی در افتاد ور افتاد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما پای احکام الهی و اسلامی ایستاده‌ایم و کمیسیون فرهنگی در این زمینه تذکرات خود را گوشزد کرد، باید نظارت‌ها بیشتر شود و دستگاه‌های امنیتی و مدعی العموم با این موضوعات برخورد کند تا انسان‌های قلم به مزد هدایت شوند.
سالک تصریح کرد: حکم قصاص یک حکم متقن الهی، عادلانه و به‌نفع جامعه اسلامی است؛ برخی تصور می‌کنند با تغییر دولت فضای کشور باز شده، اما این‌طور نیست که هر فردی به‌دلخواه خود رفتار کند.
وی افزود: این حرف‌ها حرف‌های غربی‌هاست که بر قلم برخی‌ها جاری می‌شود، اثر آن ممکن است در افرادی که کم‌ظرفیت هستند تردید ایجاد کند، اما مردم ما هوشیار و باظرفیت هستند و این مسائل در‌ آنها تزلزل ایجاد نمی‌کند اما باید توجه کرد که با این اقدامات آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: هیئت نظارت بر مطبوعات بر اساس مسئولیت و قانون باید وظیفه خود را انجام دهد و توقع ما هم از مدعی العموم همین است که نظارت خود را در این مسائل بیشتر کند و در این مورد با توجه به حساسیت موضوع دستگاه قضایی ورود پیدا کرده بود و هیئت نظارت نیز بر آن اکتفا کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...