نسخه چاپی

كم تماشاگرترین بازی جام جهانی كدام است؟

به نظر شما مسابقه فوتبال بین دو تیم از دو روستای متفاوت چقدر تماشاگر جذب می‌كند؟

بدون شک هر چقدر هم که کم تماشاگر باشد. از مسابقه‌ی مرحله‌ی گروهی جام جهانی 1930 بین تیم‌های رومانی و پرو پرتماشاگرترخواهد بود. این مسابقه در ورزشگاه استادیو پوکتیوس شهر مونته ویدئو برگزار شد. قضاوت این دیدار را آلبرتو وارنکن از شیلی بر عهده داشت. این رقابت نخستین بازی دو تیم در چارچوب مسابقات جام جهانی 1930 بود. رقابتی که از همان ابتدا با گل همراه بود و دشو در دقیقه اول بازی رومانی را پیش انداخت. بازی تا دقیقه 75 با همین نتیجه دنبال می‌شد، تا این که سوزا فریرا در دقیقه 75 کار را برای پرویی‌ها به تساوی کشاند. اما چهار دقیقه بعد استانکیو نتیجه را 2 بر یک به سود رومانی کرد. این نتیجه تا یک دقیقه به پایان ادامه داشت، تا اینکه کواکس در دقیقه 89 اختلاف را برای رومانی 2 برابر کرد، تا میهمان اروپایی پیروز این مسابقه شود. اما نکته قابل توجه این مسابقه تنها به نوع بازی مربوط نمی‌شد، چرا که این مسابقه از نظر تعداد تماشاگران در تاریخ جام جهانی رکورددار شد آن هم فقط با 300 نفر! با احتساب اینکه هر بازیکن دارای یک خانواده چهارنفره باشد. در مجموع باید تعداد این تماشاگران به 90 نفر برسد. حالا شما کارمندان سفارتخانه‌های این دو کشور را هم که تماشاگران ویژه این دیدار بوده‌اند به فهرست تماشاگران اضافه کنید، تا آمار دقیق علاقه مندان واقعی دو تیم محاسبه شود؟!
اما چرا این دیدار با این تعداد تماشاگر برگزار شد؟

romania-1934-520x296.gif


اولا: جام جهانی 1930 در اروگوئه برگزار شد کشوری که فاصله‌ی زیادی با قاره‌ی اروپا دارد، پس بالطبع طرفداران رومانی وحتی پرو نیز نمی‌توانستند به راحتی به اروگوئه سفرکنند. این کشور در شرق قاره آمریکای جنوبی واقع شده است و تنها با دو کشور آرژانتین و برزیل مرز خاکی دارد. با این تفاوت که پایتخت اروگوئه یعنی مونته ویدئو فاصله زیادی با شهرهای بزرگ برزیل دارد. پس عملا این مسابقات را تنها مردم کشور میزبان به همراه آرژانتینی‌ها می‌توانستند بدون تحمل سفر مشاهده کنند.

ثانیاً: در آن زمان مسابقات جام جهانی اهمیت اقتصادی پیدا نکرده بود و طبیعتا تبلیغات زیادی هم برای جذب تماشاگر انجام نشده بود.

ثالثا: در آن برهه زمانی بلیط هواپیمای مسافربری بسیار گران بود و حتی تیم‌ها نیز با کشتی سفر می‌کردند. در این جام جهانی بازی‌های کم تماشاگر دیگری نیز بودند، مثلا بازی تیم‌های یوگوسلاوی و بولیوی تنها 800 تماشاگر داشت! اما همین تعداد تماشاگر به هرحال از 300 نفر بیشتر بود!

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...