نسخه چاپی

شباهت مذاكرات هسته‌ای و بازار گل هلند

عکس خبري -شباهت مذاکرات هسته‌اي و بازار گل هلند

حال حكایت مذاكرات هسته ای میان ایران و ۶ قدرت جهانی حكایت همان بازار گل هلند است. طولانی كردن مذاكرات به امید خرید زمان و خسته كردن قدرت های خارجی مانند صبر خریداران بازار گل هلند برای ارزان شدن است.

به گزارش نما ، یکی از خوانندگان الف می‌نویسد: کشور هلند در تولید و صادرات گل، شهرتی جهانی دارد. در برخی از بازارهای گل این کشور، فروشندگان حجم انبوهی از انواع گل‌ها را به معرض فروش می گذارند و خریداران هم برای خرید گل، همه روزه در محل حراج، حاضر می شوند.
فروشنده قیمتی را به عنوان قیمت پایه اعلام می کند و حراج آغاز می شود. با گذشت زمان قیمت کل گل ها به تدریج پایین می‌آید. وقتی که یکی از مشتری ها اعلام خرید کند، کل محصول به قیمت همان لحظه به او فروخته می‌شود و حراج پایان می یابد. در این نوع حراج هر چه زمان می گذرد، قیمت پایین تر می آید. رقابت میان خریداران هم این گونه توجیه دارد که اولین اعلام خرید، منجر به سلب فرصت از دیگران می شود. ممکن است یک خریدار با تعلل در خرید محصول و با انتظار برای پایین آمدن قیمت، اصلا مجالی برای خرید نداشته باشد.
حال حکایت مذاکرات هسته ای میان ایران و ۶ قدرت جهانی حکایت همان بازار گل هلند است. طولانی کردن مذاکرات به امید خرید زمان و خسته کردن قدرت های خارجی مانند صبر خریداران بازار گل هلند برای ارزان شدن است.
بر تیم مذاکره کننده هسته ای است که در کوتاه مدت، مذاکرات هسته ای را به سرمنزل مقصود برساند، زیرا در حال حاضر و پس از توافق هسته ای آذر ماه، گذشت زمان به ضرر ما و به نفع خارجی هاست. زیرا در حال حاضر غنی سازی ۲۰ درصد متوقف شده و قرار است ذخیره اورانیوم غنی شده به میزان ۲۰ درصد هم به اکسید اورانیوم تبدیل شود. بنا بر این، گذشت زمان به نفع ما نیست و با گذشت زمان، ما چیزی نداریم که روی آن مانور بدهیم.

۱۳۹۲/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...