نسخه چاپی

اجلاس داووس، مجمع صهیونیسم در عرصه اقتصاد

عکس خبري -اجلاس داووس، مجمع صهيونيسم در عرصه اقتصاد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه "اجلاس داووس مجمع صهیونیسم بین‌الملل و استكبار جهانی در عرصه اقتصاد است"، گفت: طبق تفكر اقتصادی اسلام، سرمایه باید در گردش باشد. آحاد ملت باید برای تحول در جامعه، سرمایه خود را به گردش بیاندازند.

به گزارش نما ، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در همایش اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل مؤسسه مهر اقتصاد ایرانیان، افزود: دو واژه "جنگ اقتصادی" و "جهاد مقدس" که از سوی مقام معظم ولایت در صدر ابلاغیه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آورده شده از متن سیاست‌ها مهم‌تر است تا حضور در جنگ تحمیلی اقتصادی درک شده و متناسب با آن تصمیم‌گیری و فعالیت شود.
نقدی، اجرای فرامین مقام معظم رهبری و ایستادگی ملت را در سخت‌ترین شرایط دفاع مقدس یادآور شد و اظهار کرد: قصد آمریکا از حضور نظامی در کشورهای همسایه ایران فقط تهدید ایران بود ولی به خاطر نیروهای مسلح و قدرت دفاعی زائیده شده از دفاع مقدس به جایی نرسید.
وی با بیان اینکه "اقتدار امروز ایران موجب شده تا آمریکا با حلوا حلوا کردن گزینه‌های روی میز، دهان خود را شیرین نگه دارد"، تصریح کرد: اگر همانند عرصه دفاع و امنیت از ولی امر اطاعت و پیروی شود، بی‌شک از دل این جنگ تحمیلی اقتصادی نیز یک اقتصاد پیشرو و الگو در دنیا بوجود خواهد آمد؛ چراکه جایگاه ولایت و رهبری جایگاه فضیلت و فقاهت و تقواست.
نقدی با اشاره به مشاورت رهبری با دانشمندان و دلسوزان کشور برای تدوین سیاست‌های کلی نظام، افزود: تکرار واژه "اقتصاد مقاومتی" دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید تکلیف را استخراج و به آن عمل کرد و حضور در عرصه جنگ اقتصادی امروز مانند همان حضور در دفاع مقدس است و در آینده‌ای که طبق وعده الهی ملت ایران در جنگ تحمیلی اقتصادی پیروز خواهد شد، هرکس در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت کرده است سربلند خواهد بود.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، مخاطب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را همه ملت دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت دستگاه‌های مختلف در این زمینه تکلیف را از دوش آحاد ملت ساقط نمی‌کند.
وی با اشاره به بند اول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: فعال سازی کلیه امکانات از مهمترین کارهاست که همگان از جمله یک خانم خانه‌دار تا یک وزیر دولت در حیطه خود باید بررسی کند و دریابد که چرا بخش زیادی از امکانات موجود در مدت‌های طولانی بدون استفاده است.
نقدی به چند میلیون هکتار زمین‌های بدون استفاده و بسیاری از مواهب طبیعی اشاره کرد و گفت: آنهایی که امروز اقتصاد را در دنیا در دست گرفتند امکانات خود را هدر نداده‌اند و امروز با تصاحب بازارها، خود را به کشور و ملت تحمیل کرده‌اند.
نقدی، به تاکید رهبری بر استحکام ساخت داخلی نظام به جای نگاه به بیرون اشاره کرد و افزود: فعال‌سازی همه سرمایه‌های بدون استفاده به تنهایی می‌تواند تحول اقتصادی در کشور ایجاد کند چراکه قرآن هم راکد کردن سرمایه‌ها را مذموم شمرده است.
وی ضمن اشاره به فروش بیش از 10 میلیون قطعه سکه در دو سال قبل با اعلام دولت، خاطرنشان کرد: امروز برای ورود سرمایه خارجی به کشور تلاش می‌شود که باید دانست فکر و قهر و آشتی آنها استعمار است و هیچگاه برای ملت مسلمان ایران دل نمی‌سوزانند و آنها دشمن هستند چراکه موسسات بزرگ بین‌المللی با شعار عدالتخواهی و ضداستکباری ملت ایران نمی‌توانند کنار بیایند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اجلاس داووس را مجمع صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی در عرصه اقتصاد دانست و افزود: سرمایه‌گذاری دشمن در کشور برای تخریب صنایع بومی و افزایش وابستگی به خارج است و آنها به هیچ وجه قائل به توسعه ایران نیستند پس باید دید آیا سرمایه‌های فراوانی که در کشور موجود است فعال و در گردش است.
وی با بیان اینکه "طبق تفکر اقتصادی اسلام، سرمایه باید در گردش باشد"، تاکید کرد: آحاد ملت از کسی که در خانه‌اش سرمایه‌ای اندک دارد تا کسانی که سرمایه‌های کلانی در اختیار دارند باید برای تحول در جامعه، سرمایه خود را به گردش بیاندازند تا آنجا که راکد کردن سرمایه در کشور زشت شمرده شود.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به فعال‌سازی نیروهای انسانی و سرمایه‌های علمی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: امروز صنعت کشور شجاعت کافی برای ورود به میدان خودکفایی را ندارد و به دنبال در اختیار گرفتن لیسانس تولید است. صنعتی که با دانشگاه ارتباط نداشته باشد و از سرمایه‌های تحقیقاتی استفاده نمی‌کند، مانند گل تزئینی است که برای مدتی زیبایی داشته و پس از آن پژمرده می شود چراکه از ریشه بریده شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ارائه صورت مسائل صنعت به دانشگاه‌ها و حمایت صنایع از پایان‌نامه‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: ریشه صنعت باید در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی باشد چرا که یکی از عوامل تولید با قیمت‌های پایین در خارج از ایران، استفاده آنها از جدیدترین فناوری‌ها با استفاده از تحقیقات و پژوهش‌های علمی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که بسیجیان با دست خالی در دفاع مقدس ایستادند، می‌توان با عملکرد بسیجی در اقتصاد نیز موفق شد. امروز دنیا به انقلاب ایران چشم امید دارد و منتظر نجات دنیا با این مکتب هستند و بهترین مدل پیشرفت این است که در تحریم و فشار، پیشرفت‌ها صورت پذیرد و این شدنی است.
نقدی همچنین، نظری بودن دانشگاه‌ها را از مشکلات مهم دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید برای سهم عادلانه بخش تولید از سود فکر کرد و برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تولیدکننده تلاش کرد. همین فرانسوی‌ها که امروز با حرص و ولع به بازار خودرو در ایران وارد شده‌اند در حال قتل عام مسلمانان در آفریقای مرکزی با حمایت از مسیحیان افراطی و دست‌نشاندگان خود هستند و از طرفی آن را در شورای امنیت محکوم می‌کنند.
وی با اشاره به وضعیت اقتصاد آمریکا که به گفته وی بخاطر دزدی از نفت تولیدی کشورها است، اظهار کرد: امروز واحد بازیگران غیرنظامی در وزارت دفاع آمریکا تشکیل شده است تا با استخدام عوامل بومی و فریب خورده به جنگ و کشتار و ایجاد تفرقه بپردازند.
نقدی درباره فعالیت بازیگران غیرنظامی نیز تصریح کرد: آمریکا و دولت‌های مستکبر در شرق آسیا به نام افراطی‌گری بودایی، در منطقه به نام وهابیت و تکفیری‌ها و افراطی‌گری سلفی و در آفریقا به نام افراطی‌گری مسیحی به کشتار و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان می‌پردازند.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برخی فعالیت‌های بسیج در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج در سال 92 فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه امنیت غذایی با سرمایه‌های اندک آغاز کرده که بزودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...