نسخه چاپی

ویژه خواری ادارات كنترل شود

عکس خبري -ويژه خواري ادارات کنترل شود

ابوترابی گفت: فساد در ادارات با جهتی اقتصادی، رو به رشد بوده و این ویژه خواری ها كه حاصل پیوند یقه های سفید و آبی است باید كنترل شود.

به گزارش نما ، به نقل از آنا، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت یازدهم برای مقابله و کنترل ویژه‌خواری، اظهار داشت: در فسادهای اقتصادی با واژگانی روبه رو می‌شویم که به تازگی در ادبیات سیاسی و اقتصادی متولد شده. "یقه های سفید و آبی" از این دست واژه‌ها است که در نبود مدیریت سالم به وجود آمده‌اند.
وی ادامه داد: یقه سفیدها یا همان کسانی که بر سمت‌های مدیریتی و اجرایی تکیه کرده‌اند روابط خود را به جهت سودجویی با یقه آبی‌ها که همان مجرمان بوده روز به روز گسترش داده زیرا آنان بدون دخالت مستقیم و حضورشان، می‌توانند دست به غارت بیت‌المال بزنند.
دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی یادآور شد: خطر و آسیب‌هایی که یقه سفیدها ایجاد می‌کنند به مرتب بیشتر از مجرمان دیگر است و مبارزه و مهار این اسیب‌ها سخت تر از دیگر انحرافات و آسیب‌های دیگر است.
ابوترابی به اختیارات یقه سفیدها اشاره کرد و افزود: این گروه با در نظر گرفتن روابط و اختیارات خود به خوبی می‌توانند قانون گریزی کنند از این رو تغییرات در سیستم اداری به جهت محدودیت این گروه در شرایط کنونی الزامی به شمار می‌رود.
نماینده مردم نجف آباد در خانه ملت با تاکید بر شرایط حاکم بر اقتصادی کشورمان گفت: یکی از دلایلی که ویژه‌خواری در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است افزایش شکاف طبقاتی است؛ زیرا طبقه پایین خواهان استفاده از امکانات طبقه بالا بوده و طبقه بالا نیز برای کسب قدرت بیشتر از طبقه پایین سواستفاده می کنند.
وی تصریح کرد: گسترش فضای الکترونیک می تواند در کاهش این روابط موثر باشد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...