نسخه چاپی

دیدار هاشمی با دبیر كل مجمع جهانی ادیان

عکس خبري -ديدار هاشمي با دبير کل مجمع جهاني اديان

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاكید بر این جمله كه هیچ دینی ابتدائاً دعوت به جنگ نمی‌كند، گفت: تلاش برای خاموش كردن شعله‌های جنگ و دمیدن روحیه صلح خواهی، كاری ارزشمند است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، هاشمی رفسنجانی عصردیروز در دیدار دکتر ویلیام وندلی، دبیر کل مجمع جهانی ادیان برای صلح، تلاش برای پایان دادن نزاع ملت‌ها و ایجاد و گسترش صلح را ارزشمند خواند و گفت: در جهانی که عده‌ای با اهداف مادی برای جنگ افروزی و کشتار انسانها می‌کوشند، تلاش افراد و سازمان‌هایی برای تعمیق و نهادینه کردن صلح، بسیار معنادار و ستودنی است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این جمله که «هیچ دینی ابتدائاً دعوت به جنگ نمی‌کند» توصیه‌ها و تلاش‌های پیامبران بزرگ بشریت مانند حضرت محمد(ص) و حضرت مسیح را برای بشریت امروز ضروری دانست که از زمان خلقت آدم تا کنون همیشه عده‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه دیگران را بکشند.
وی با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم که بر صلح تأکید می‌کند، گفت: متأسفانه تاریخ پیروان ادیان سرشار از جنگ‌هاست و تأسف بیشتر زمانی است که می‌بینیم در یک دین، پیروان مذاهب، دیگران را با هدف انجام کار ثواب می‌کشند.
هاشمی رفسنجانی افزود: در زمانه‌ای که اخبار کشت و کشتار انسانها سرتیتر خبرهاست، تلاش برای خاموش کردن شعله‌های جنگ و دمیدن روحیه صلح خواهی، کاری ارزشمند است.
همچنین ویلیام وندلی نیز ضمن ارائه گزارش از برنامه‌های مجمع جهانی ادیان برای صلح، گفت: شورای ادیان کشورها هر پنج سال گرد هم می‌آیند و ۶۰ نفر را به عنوان شورای جهانی ادیان تعیین می‌کنند.
دبیر کل مجمع جهانی ادیان برای صلح افزود: از کشورهای اسلامی، خصوصاً ایران هم شخصیت‌هایی عضو شورای ادیان هستند.
وی تلاش برای پایان دادن به جنگ ده ساله فرقه‌های دینی در سیرالئون را نمونه‌ای از دستاوردهای کارهای مجمع جهانی ادیان دانست و گفت: علاوه بر این، برای مبارزه با بیماری‌ها و فقر در بعضی از کشورها هم وارد عمل شدیم و به کمک مساجد و کلیساها به یاری مردم رفتیم.
ویلیام وندلی با ستایش از نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ایجاد و گسترش صلح و ثبات و آرامش، گفت: اگر تلاش‌های شما نبود شاید تاکنون شاهد جنگ ایران و عراق در منطقه بودیم.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...