نسخه چاپی

آمار آل اسحاق از خانوارهای «وضع خوب»

عکس خبري -آمار آل اسحاق از خانوارهاي «وضع خوب»

به گزارش نما ، یحیی آل اسحاق در جمع خبرنگاران در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: هدفمند کردن از اهداف بلندمدت نظام است چرا که این طرح و قانون باعث توسعه اقتصادی می‌شود.
وی افزود: هر چند اجرای فاز اول با کاستی‌هایی انجام شد اما دولت و مجلس تصمیم گرفتند که فاز دوم را اجرا کنند و در این مسیر باید جهت‌گیری فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها رشد و توسعه اقتصادی باشد.
آل اسحاق گفت: بهره‌وری و عدالت اجتماعی در صورتی که در اجرای قانون برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد امکانپذیر است و نباید به هدفمندی فقط به عنوان یک منبع مالی نگاه کنیم بلکه باید جهت‌گیری این قانون سرمایه‌گذاری‌های جدید و استفاده از ظرفیت‌های کشور در کنار فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش رقابت‌پذیری باشد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها نباید به طبقات پایین فشار وارد شود، اظهار داشت: اجرای صحیح این قانون نیازمند یک عزم همگانی و فرصتی است تا از همه ظرفیت‌های کشور استفاده شود.
آل اسحاق گفت: بر اساس مطالعات انجام شده برای اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید تأمین زندگی حدود 5 تا 10 میلیون از افراد در نظر گرفته شود که این افراد شناخته شده هستند و اسامی آنها را می‌توان از بهزیستی و کمیته امداد و سایر نهادها گرفت و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: 5 تا 7 میلیون سرپرست خانوار وضعیت خوبی دارند و می‌توانند از دریافت یارانه نقدی صرفنظر کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: باید برنامه‌ریزی به نحوی باشد که انصراف از دریافت یارانه به شکل خوداظهاری باشد و اگر این موضوع به درستی تبیین شود عده کثیری از دریافت یارانه انصراف خواهند داد.
وی افزود: نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که در منابع و مصارف هدفمندی باید به نحوی عمل کرد که کسری بودجه به وجود نیاید.
رئیس اتاق بازرگانی تهران در خصوص اقتصاد مقاومتی و نقش بخش خصوصی در آن اظهار داشت: نباید اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی اشتباه گرفت چرا که اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم کردن اقتصاد در برابر تهدیدها و آسیب‌ها است.
وی افزود: در جنگ نرم اقتصادی که در جهان آغاز شده است باید نقاط آسیب‌پذیر خود را شناسایی کرده و آنها را در مقابل آسیب‌های احتمالی مقاوم کنیم.
آل اسحاق گفت: در اقتصاد مقاومتی باید همه مردم وارد صحنه اقتصاد شوند و این به معنای آن است که بخش خصوصی می‌تواند نقش محوری و کلیدی ایفا کند.
وی افزود: اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر از عوامل مهم مقاوم‌ کردن اقتصاد است و همچنین برای حضور در بازارهای همسایه و بازارهای دسته سوم باید برنامه‌ریزی مناسبی وجود داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از دیگر عوامل اقتصاد مقاومتی توجه به بهره‌وری اقتصادی است به نحوی که باید بهره‌ور کردن منابع و نحوه استفاده کردن از امکانات را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: توجه به واحدهای کوچک و متوسط و حمایت از آنها در راستای اقتصاد مقاومتی از دیگر مواردی است که باید توجه ویژه به آن شود.
آل اسحاق گفت: باید از آسیب برخورد ظاهری با اقتصاد مقاومتی جلوگیری کنیم و نگاه کارشناسانه و عمیق به این موضوع داشته باشیم چرا که اقتصاد مقاومتی یک تحول جدید و یک بینش جدید در اقتصاد است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...