نسخه چاپی

كمورا:

فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به جهان معرفی شود

عکس خبري -فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران به جهان معرفي شود

در دیدار گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران با وزیر خارجه كشورمان، روند روابط ژاپن و ایران مرور شد و دو طرف علاقمندی برای تقویت روابط و كسترش همكاری‌های موجود را مورد تاكید قرار دادند

به گزارش نما ، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان که به ژاپن سفرکرده است صبح روز چهارشنبه با گروه دوستی و همکاری پارلمانی ژاپن و ایران دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار روند روابط ژاپن و ایران مرور شد و دو طرف علاقمندی برای تقویت روابط و کسترش همکاری‌های موجود را مورد تاکید قرار دادند.
ماساهیکو کمورا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران در این دیدار با اعلام استقبال ژاپن از توافق ژنو بین ایران و گروه ۱+۵ در نوامبرگذشته، گفت: ما خوشحالیم که این توافق به خوبی پیش می‌رود.
وی افزود: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تردیدناپذیر است و ایران بعد از توافق ژنو به تعهدات خود عمل کرده است؛ حصول توافق نهایی در مذاکرات ایران و ۱+۵ با منافع ملی ژاپن منطبق است و ژاپن به سهم خود برای کمک به دستیابی توافق نهایی تلاش می‌کند.
کمورا با ابراز تمایل فعالان بخش‌های اقتصادی ژاپن برای ورود مجدد به بازار ایران گفت: فضای جدیدی ایجاد شده است که باید همه تلاش کنند آن را ادامه داده و گسترش دهند.
وی اضافه کرد: تحریم هدف نیست، بلکه هدف این است اعتمادسازی انجام شود و فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران به جهان معرفی و تحریم‌ها برداشته شود.
ظریف هم در این دیدار با اعلام اینکه ژاپن از دوستان جمهوری اسلامی ایران است و همواره همکاری مبنای مناسبات دو کشور بوده است، به موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گقت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اگر حسن نیت و اراده جدی وجود داشته باشد، مذاکرات راه حل دارد.
وی ادامه داد: ما با این دیدگاه وارد مذاکرات شده‌ایم و از آنجا که هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و استفاده غیرصلح آمیز در برنامه هسته‌ای ما نیست، معتقدیم رسیدن به راه حل نهایی دشوار نیست.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: گروهی در آمریکا فکر می‌کند که تحریم نتیجه می‌دهد از این رو روش فشار بیشتر را دنبال می‌کند، اما باید از بی‌نتیجه بودن آن در گذشته درس بگیرند.
ظریف در تبیین فرصت‌های گسترش روابط ایران و ژاپن، یکی از زمینه‌های همکاری دو کشور را همکاری صلح آمیز هسته‌ای برشمرد و گفت: بر اساس توافق ژنو این همکاری‌ها امکان پذیر خواهد بود و حوزه‌های ایمنی هسته‌ای و تولید برق هسته‌ای می‌تواند در برنامه همکاری‌های دو کشور باشد.
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین حوزه محیط زیست و صنعت سبز را نیز از زمینه‌های همکاری مشترک برشمرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...