نسخه چاپی

اوباما به نتانیاهو هشدار داد

رئیس جمهور آمریكا به صورت ضمنی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص پیامدهای شكست گفت وگوهای به اصطلاح صلح خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از «رویترز»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگویی با نشریه «بلومبرگ ویو» گفت: «در صورتی که مذاکرات صلح در خاورمیانه شکست بخورد، حمایت واشنگتن از تل آویو در مواجهه با تلاش های برای انزوای بین المللی آن دشوار خواهد بود.»
رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد پنجره توافقنامه صلح میان اسرائیل و فلسطین در حال بسته شدن است.
وی همچنین از نتانیاهو درخواست کرد تا از «فرصت استفاده» و کمک کند توافق در خصوص دستیابی به چارچوب همکاری که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در این راستا تلاش می کند، حاصل شود.
اوباما افزود پیام وی خطاب به نتانیاهو در نشست کاخ سفید که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، از این قرار است: «اگر الان نه، پس چه زمانی؟ و اگر شما آقای نخست وزیر نه، پس چه کسی؟»
اوباما گفت: «در صورتی که گفت وگوهای صلح شکست بخورد و اسرائیل به گسترش شهرک سازی های خود در سرزمین های اشغالی در کرانه باختری ادامه دهد، واشنگتن توانایی محدودی برای حمایت از اسرائیل در مقابله با اقدامات جامعه بین المللی خواهد داشت.»
اوباما همچنین تصریح کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را ترغیب خواهد کرد زمان لازم را برای راستی آزمایی ایران در پرونده هسته ای این کشور، قرار دهد. براساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو، روز یکشنبه برای دیدار از آمریکا و گفت وگو با مقامات این کشور، عازم واشنگتن شد.
همه ارزیابی ها حاکی است که نتانیاهو تلاش خواهد کرد در دیدار با اوباما و سخنرانی در همایش «آیپک» - لابی آمریکایی حامی اسرائیل- و سایر دیدار‌ها و مصاحبه هایش، سیاست های مورد نظر خود را در مورد برنامه هسته ای ایران تشریح کرده و برای قبولاندن آن به آمریکا، تلاش کند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...