نسخه چاپی

رییس كمیته روابط خارجی سنای آمریكا خبر داد:

جامعه جهانی به دنبال توافق با ایران

عکس خبري -جامعه جهاني به دنبال توافق با ايران

رییس كمیته روابط خارجی سنای آمریكا ضمن حمایت از تلاش های دیپلماتیك برای حل مسئله هسته ای ایران از خواست جامعه جهانی برای دستیابی به هر گونه توافق با این كشور خبر داد.

به گزارش نما ، سناتور رابرت منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) در واشنگتن سخنرانی کرد.
وی ضمن حمایت از روند دیپلماتیک در حل اختلافات غرب با ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور در مورد این که جامعه جهانی صرفا به دنبال یک توافق با ایران است حتی اگر خوب نباشد، ابراز نگرانی کرد.
این سناتور دمکرات خطاب به لابی صهیونیستی گفت: وقتی به ایران مربوط شود، من در کنار شما و در مقابل حزب خودم می ایستم. به ادعای وی، تنها فشار اقتصادی است که موجب واکنش رهبران ایران می شود.
منندز که از ارائه دهندگان طرح موسوم به «ایران عاری از سلاح هسته ای» و از حامیان سرسخت تحریم های ضدایرانی است، اعتراف کرد اعمال تحریم های جدید علیه این کشور برای تاثیرگذاری نیاز به سال ها زمان دارد.
منندز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اگر مذاکرات شکست بخورد و یا به هر دلیلی متوقف شود، زمانی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران وجود نخواهد داشت.
به گفته وی، تحریم ها مانند شیرآب نیست که هر وقت نیاز بود بتوان آن را باز کرد و یا بست.
پیش از این سخنرانی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران تهدیدی برای منطقه است و این تهدید با یک توافق از بین نخواهد رفت.
بنیامین نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تنها توافقی که می تواند در این زمینه مناسب باشد برچیدن کامل تاسیسات هسته ای ایران و اطمینان از عدم توانایی این کشور در ساخت سلاح هسته ای است

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...