نسخه چاپی

اردوغان: تركیه با كودتا رو برو شده بود

ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر تركیه در پی تنش سیاسی ناشی از رسوایی اقتصادی در این كشور گفت: تركیه با یك ˈكودتاˈ رو برو شده بود.

به گزارش نما، حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در شهر ˈعثمانیهˈ در جنوب ترکیه در داخل هواپیما و در گفت و گو با شماری از روزنامه نگاران همراه خود عنوان کرد. به گزارش رسانه های ترکیه، نخست وزیر این کشور در خصوص حوادث سیاسی و قضایی اخیر ترکیه گفت: ما با یک کودتا رو برو شده بودیم. ما پس از انتخابات آینده ˈساختارهای موازیˈ در درون دولت را پاکسازی خواهیم کرد.

اردوغان با یادآوری نشست اخیر شورای امنیت ملی ترکیه که به ریاست ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری این کشور برگزار شد، گفت: مبارزه با این ساختار به عنوان یک ˈسیاست حکومتیˈ پیگیری خواهد شد. اردوغان در پاسخ به اینکه چگونه این ساختار موازی در تمامی دولتهای ترکیه نفوذ داشته، گفت: این ساختار غیرنظامی است. اینها می خواستند از طریق غیرنظامی کودتایی را در ترکیه انجام دهند.

اردوغان افزود: ˈساختار سازمانیˈ، کنترل این تشکل را در دست دارد، اما ما مصمم هستیم که این ساختار را از دستگاه دولتی پاکسازی کنیم. اینکار را پس از انتخابات آینده انجام خواهیم داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...