نسخه چاپی

حزب كارگر كردستان ۴ نظامی تركیه را كشت

۴ نظامی ارتش تركیه در حمله نیروهای دفاع مردمی شاخه نظامی حزب كاگر كردستان در مرز عراق با تركیه كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ حزب کارگر کردستان ترکیه ۴ نظامی ارتش ترکیه را در منطقه مرزی عراق با ترکیه کشت.

براساس اطلاعات رسیده از منابع نزدیک به حزب کردستان ترکیه: شماری از نظامیان ارتش ترکیه بعد از عبور از مناطق تحت تصرف حزب کارگر کردستان قصد ورود به داخل این مناطق را داشتند، که نیروهای حزب با نظامیان درگیر شدند و در این درگیری ۴ نظامی ارتش ترکیه کشته شدند.

حزب کارگر کردستان ترکیه در این باره توضیح داد: نظامیان ارتش ترکیه با ورود به منطقه حفطنین مرزی که تحت کنترل نیروهای مخالف نظام ترکیه است، قصد یورش به مخالفان را داشتند که گروه های دفاع مردمی شاخه نظامی حزب کارگر با نظامیان ارتش درگیر شدند.

حزب کارگر کردستان ترکیه در این باره گفت: ۴ نظامی ارتش ترکیه در این درگیری ها کشته شدند و شماری دیگر هم زخمی شدند و ۲ دستگاه نفربر زرهی ارتش ترکیه هم به دست نیروهای حزب کارگر منهدم شده است.

این حزب افزود: بلافاصله بعد از وقوع این درگیری توپخانه ارتش ترکیه منطقه درگیری را مورد حمله قرار داد و بالگردهای ارتش هم برای انتقال کشته ها و زخمیان به منطقه اعزام شدند و زخمیان و کشته ها را به داخل خاک ترکیه انتقال دادند.

گفتنی است دو شنبه هفته قبل هم حزب کارگر کردستان ترکیه از کشته شدن ۲ نظامی ارتش ترکیه در مناطق مرزی ترکیه با عراق خبرداده بودند و در این باره اعلام کرده بود: اگر ارتش ترکیه به این تجاوزهای خود به حزب کارگر ادامه دهد منطقه می تواند به تنش کشیده شود و مرزها بار دیگر به وضع نابسامان سابق برگردد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...