نسخه چاپی

جزئیات تماس تلفنی كری و لاوروف

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریكایی‌اش به واشنگتن درباره برداشتن گام‌های شتاب‌زده و بدون تفكر علیه روسیه هشدار داد و گفت كه تحریم روسیه به آمریكا آسیب و ضرر می‌رساند.

به گزارش نما، «بی بی سی» نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در یک تماس تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، هشدار داد که واشنگتن در واکنش به بحران به وجود آمده در منطقه «کریمه» اوکراین، گام‌های شتاب‌زده و بی‌پروا برندارد.

وی در ادامه تصریح کرد که وضع تحریم علیه روسیه به آمریکا آسیب وارد خواهد آورد.

شبکه العربیه نیز پیشتر گزارش کرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته است که روسیه برای گفت‌وگوهای صادقانه و برابر با وزرای خارجه کشورهای دیگر درباره اوکراین آمادگی دارد.

لاوروف همچنین تأکید کرد که مسوولان جدید «کی‌یف» غیرمستقل و وابسته به افراط گرایان هستند و راستگرایان با استفاده از ایجاد رعب و وحشت، اوضاع اوکراین را تحت کنترل گرفته‌اند.

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از دولت کنونی اوکراین تصریح کرد که هیچ نظارت دولتی بر نظام حاکم بر اوکراین وجود ندارد.

در این تماس تلفنی که روز جمعه صورت گرفته است، لاوروف به کری هشدار داد که گام‌های شتابزداه و بدون تفکر اتخاذ نکنند که این مسئله به روابط روسیه و آمریکا خدشه وارد می‌کند.

لاوروف تأکید کرد که تحمل تحریم علیه روسیه در واکنش به مداخله مسکو در اوکراین به ناچار تأثیر متقابلی بر خود آمریکا خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کری بر اهمیت یافتن یک شیوه سازنده برای رفع موقعیت کنونی اوکراین از طریق دیپلماتیک که هم به نفع اوکراین و هم روسیه و جامعه بین‌الملل است، تأکید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: جان کری و لاوروف به توافق رسیدند که در روزهای آتی به رایزنی درباره راه‌های پیش رو ادامه دهند.
منبع: فارس

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...