نسخه چاپی

نحوه پیروزی در جام جهانی كشتی تغییر كرد

نحوه به پیروزی رسیدن تیم‌ها در جام جهانی كشتی آزاد تغییر كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد با حضور 10 تیم برتر جهان روزهای 24 و 25 اسفندماه در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار می‌شود.

با توجه به میزبانی آمریکا در این رقابت‌ها فیلا اختیارات نامحدودی را در اختیار میزبان قرار داده است تا با تغییر برخی از قوانین گذشته راه را برای قهرمانی خود هموار کند.

از جمله یکی از این اختیارات که برای نخستین بار در جام‌های جهانی به اجرا درمی‌آید برگزاری مسابقات در وزن قانونی است. این اتفاق در حالی در جام جهانی 2014 رخ می‌دهد که پیش از این رقابت‌ها جام جهانی با تبعیت از قوانین تورنمنت‌های بین‌المللی با 2 کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شد.

از دیگر تغییراتی که در این مسابقات ایجاد شده است نحوه امتیازدهی و به پیروزی رسیدن تیم‌ها در مسابقات است.

پیش از این با توجه به اینکه مسابقات در 7 وزن برگزار می‌شد هر تیمی که صاحب حداقل 4 پیروزی از 7 مسابقه می‌شد به عنوان پیروز آن دیدار شناخته می‌شد، اما در این رقابت‌ها شاهد نوع جدیدی از امتیازدهی برای معرفی تیم پیروز میدان خواهیم بود؛ بدین صورت که تیم برنده براساس مجموع امتیازات مثبت کسب شده توسط کشتی‌گیران اوزان هشت‌گانه مشخص خواهد شد.

بر اساس این شیوه، پیروزی با ضربه فنی 5 امتیاز برای کشتی‌گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی‌گیر بازنده دارد. برای پیروزی با نتیجه 10 بر صفر (امتیاز عالی) 4 امتیاز به کشتی‌گیر برنده اضافه می‌شود، بدون اینکه امتیازی به بازنده داده شود. پیروزی با هر نتیجه‌ای بدون اینکه حریف امتیازی کسب کند 3 امتیاز برای کشتی‌گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی‌گیر مغلوب به دنبال دارد و پیروزی با هر نتیجه‌ای غیر از سه روش قبل (به عنوان مثال 5 بر 2)، 3 امتیاز برای کشتی‌گیر‌ پیروز و یک امتیاز برای کشتی‌گیر بازنده منظور خواهد شد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...