نسخه چاپی

ایران یك شاخص ممتاز برای كشورهای اسلامی است

عکس خبري -ايران يک شاخص ممتاز براي کشورهاي اسلامي است

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: ظرفیت‌های عظیم دنیای اسلام در ترسیم هندسه جدید جهانی و قدرت‌های آینده موثر خواهد بود.

به گزارش نما ، ابراهیم حسن بیگی رئیس دانشگاه دفاع ملی در خصوص تاثیر برگزاری همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی بر وحدت و همگرایی ملت های اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی نیاز به وحدت و همگرایی بیشتر مسلمانان بیش از گذشته احساس می شود و مردم منطقه با الهام گرفتن از همین مسئله می توانند بسیاری از مسائل و مشکلات را از بین ببرند.
وی افزود: دشمن صهیونیستی از طریق نقشه های مختلف درصدد این است که به جامعه اسلامی آسیب وارد کند و از این طریق منافع خود را تامین کند که در حال حاضر گروه های تکفیری و تندور به راحتی می توانند منافع آنها را در منطقه تامین کنند.
رئیس دانشگاه دفاع ملی به تناقص در گفته های مقامات غربی اشاره و خاطرنشان کرد: مقامات غربی از یک سو شعار مقابله با تروریست را سر می دهند و از سوی دیگر گروه های تکفیری و تندور را که با وحشیانه ترین اعمال به جنایت می پردازند، مورد حمایت خود قرار می دهند.
بیگی نخبگان دنیای اسلام را یکی از ظرفیت های عظیم جهان اسلام برای تاثیرگذاری در هندسه جدید جهانی ارزیابی کرد و گفت: در شرایط حاضر که کشورهای منطقه از هر ابزاری برای تشدید فشار به دنیای اسلام استفاده می کنند، جهان اسلام می تواند با استفاده از نخبگان، علما و دانشمندان خود نه تنها این فشارها را خنثی کند بلکه در هندسه در حال ترسیم آینده جهان هم موثر باشد و گمشده حقیقی انسان امروز که همان معنویت است را به خوبی به جامعه بشری معرفی کند.
بیگی در پایان جمهوری اسلامی را به عنوان یک شاخص ممتاز برای دیگر کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر که کشور ما زیر بار هیچ ظلم و ستمی نمی رود، جمهوری اسلامی به جایگاهی دست پیدا کرده است که الگوی جامعه اسلامی به شمار می رود و این اجلاس هم بستر وحدت و همگرایی هرچه بیشتر امت اسلامی با الگو گرفتن از خوی ضد استکباری امت اسلامی را فراهم می کند.
همچنین حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در خصوص چالش های پیش روی جهان اسلام برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی اظهار کرد: در برهه حساس کنونی گروه های تکفیری و وهابی به دنبال این هستند در دنیای اسلام اختلاف افکنی کنند و مانع وحدت مسلمانان شوند.
وی افزود: استعماگران جهانی از وحدت و قدرتمندتر شدن دنیای اسلام واهمه دارند، بنابراین به دنبال حمایت بیشتر از اختلاف افکنی در دنیای اسلام هستند و با اینکه شعار مبارزه با تروریست را سر می دهند اما باز هم از گروه های تندروی تکفیری و وهابی در سوریه حمایت می کنند.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان به تلاش دنیای استکبار برای خشن نشان دادن جهان اسلام اشاره و تاکید کرد: کشورهای مستکبر دنیا با توجه به امکانات و رسانه هایی که در اختیار دارند، همواره تلاش می کنند که اسلام را به عنوان یک دین خشن و خشونت طلب نشان دهند به همین دلیل حمایت آنها از وحشی گری های گروه های تکفیری در این زمینه هم برای آنها کاربرد دارد.
قشقاوی خاطرنشان کرد: از دستاوردهای برگزاری این همایش می توان به این نکته اشاره کرد که نخبگان جهان اسلام راهی را پیدا کنند تا ارزش های اصیل اسلامی هرچه بهتر به معرض نمایش گذاشته شود و همچنین تاثیرگذاری دنیای اسلام در هندسه جدید قدرت‌های جهانی بیشتر از قبل شود.
وی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک الگو و تراز در زمینه استقلال و پایبندی به ارزش های اسلامی قلمداد کرد و گفت: جمهوری اسلامی از بدو به وجود آمدن توانسته است خود را به عنوان یک الگو در جهان اسلام مطرح و بدون وابستگی به دنیای غرب هم بتواند نقش تعیین کننده خود را حفظ کند.
معاون وزیر امور خارجه در پایان حفظ وحدت دنیای اسلام را نیاز امروز کشورهای اسلامی برای قدرتمندتر شدن دانست و خاطرنشان کرد: در برهه حساس کنونی کشورهای اسلامی برای اینکه در معادلات بین المللی و همچنین هندسه جهانی که در حال تغییر است، موثرتر واقع شوند باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند که خوشبختانه این اجلاس در این زمینه بسیار مهم و موثر خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...