نسخه چاپی

بدهی خارجی ایران كاهش یافت

بانك جهانی در جدیدترین گزارش خود از كاهش ۴ میلیارد دلاری بدهی خارجی ایران خبر داد و اعلام كرد كل دیون خارجی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ به ۱۱.۴۷۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش نما، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «آمار دیون بین المللی ۲۰۱۴» کل بدهی خارجی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ را ۱۱.۴۷۷ میلیارد دلار اعلام کرد.

دیون خارجی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن ۴.۰۲۲ میلیارد دلار کاهش داشته است. دیون خارجی ایران در پایان سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۵.۴۹۹ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش از کل دیون خارجی ایران در پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۴.۰۰۳ میلیارد دلار مربوط به دیون درازمدت ایران و ۵.۳۳۷ میلیارد دلار نیز مربوط به دیون کوتاه مدت ایران بوده است.

ایران همچنین در پایان سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۲.۱۳۶ میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول بدهی داشته است. بدهی ایران به این نهاد بین المللی در پایان سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۲.۲۰۹ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش، ایران همچنین در سال ۲۰۱۲، ۳۴ میلیون دلار بابت دیون خارجی خود بهره پرداخت کرده است. ایران در سال ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۱۰ میلیون دلار بهره پرداخت کرده بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...