نسخه چاپی

ناپدید شدن2خبرنگار اوكراینی در كریمه

"گزارشگران بدون مرز" روز گذشته اعلام كرد، مردان مسلح ناشناس ۲ خبرنگار اوكراینی را در شبه جزیره كریمه ربوده اند.

به گزارش نما، رویترز نوشت: "گزارشگران بدون مرز" ضمن اشاره به ربوده شدن 2 خبرنگار اوکراینی در شبه جزیره کریمه هشدار داد، کسانی که عامل اصلی حمله به رسانه های خبری هستند سعی دارند تا روند پوشش اخبار این منطقه را با چالش جدی روبرو کنند.

بر اساس این گزارش «کریستوف دلویره» دبیر کل گزارشگران بدون مرز در این باره تاکید کرد، نیروهایی که کنترل شبه جزیره کریمه را در اختیار دارند مسؤول سرنوشت این خبرنگاران ربوده شده هستند.

دبیر کل گزارشگران بدون مرز افزود، ما نسبت به تشدید نقض حقوق خبرنگاران و روزنامه نگاران در کریمه هشدار می دهیم. حملات مکرر به خبرنگاران و روزنامه نگاران و تشدید سانسور مطبوعات زمینه ساز تبدیل این منطقه به حفره سیاه بزرگی برای دستیابی به اطلاعات و اخبار است.این دو خبرنگار اوکراینی که از دولت جدید این کشور حمایت می کردند روز یکشنبه در شبه جزیره کریمه ناپدید شدند.

تنش در شبه جزیره کریمه پس از تحولات اخیر اوکراین که منجر به برکناری ویکتور یانوکویچ شد بالا گرفته است. جدایی طلبان طرفدار روسیه با تصرف پارلمان، ساختمان های دولتی و چند فرودگاه در کریمه پرچم روسیه را در این مکان ها به اهتزاز درآورده اند.

در این میان پارلمان کریمه نیز با طرح پیوستن این منطقه به روسیه موافقت کرده و قصد دارد همه پرسی 25 اسفندماه را با این هدف برگزار کند. برگزاری این همه پرسی می تواند تا حد زیادی مسیر پیوستن کریمه به روسیه را هموار کند. 60 درصد جمعیت کریمه را روسی تبارها تشکیل می دهند.

این جدی ترین تنش در روابط روسیه و غرب پس از پایان جنگ سرد به شمار می رود. در حالی که پارلمان کریمه قصد برگزاری همه پرسی الحاق این منطقه به روسیه را دارد آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به تبعات منفی این مساله هشدار داده اند. آمریکا پیش از این تحریم های اقتصادی و سیاسی را بر ضد مسکو اعمال کرده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...